Hidetaka Miyazaki na poziomie trudności Elden Ring: „Więcej graczy przejdzie go”
Reżyser Elden Ring i prezes FromSoftware Hidetaka Miyazaki spodziewa się, że w nadchodzącą grę z otwartym światem zagra więcej osób niż w poprzednie tytuły studia.
W nowym wywiadzie na blogu PlayStation Miyazaki powiedział, że Elden Ring jest bardziej elastyczny i przyjazny w porównaniu do innych tytułów FromSoftware i dlatego uważa, że „tym razem zagra w nią więcej graczy”.
Dla porównania najnowsza gra FromSoftware, Sekiro: Shadows Die Twice, plasuje się jako jeden z najtrudniejszych tytułów studia. Według danych o osiągnięciach nieco ponad 23% kupujących na Steamie dotarło do zakończenia Sekiro. Dane PlayStation Network pokazują średni wskaźnik ukończenia na poziomie 44%, podkreślając, jak trudna była gra.
Chociaż Miyazaki jest przekonany, że bogatsze elementy RPG Elden Ring, przystępny tryb wieloosobowy i otwarty świat pozwolą większej liczbie graczy ukończyć grę, stwierdza, że „nie próbowaliśmy celowo zmniejszać poziomu trudności gry”.
„Czuję, że nasze podejście do tych gier, a nie tylko Elden Ring, polega na zaprojektowaniu ich w sposób, który zachęca gracza do przezwyciężania przeciwności losu. Nie próbujemy wymuszać trudności ani komplikować rzeczy ze względu na nie. Chcemy, aby gracze wykorzystywali swój spryt, uczyli się gry, zapamiętywali, co się dzieje i uczyli się na swoich błędach.mówi Miyazaki.
Premiera Elden Ring 25 lutego na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S i PC.
Źródło: Blog PlayStation