Porsche twierdzi, że do 2030 roku 80 procent jego samochodów będzie miało napęd elektryczny”

Porsche twierdzi, że do 2030 roku 80 procent jego samochodów będzie miało napęd elektryczny”

Porsche jest Dziś aktualizowanie świata o jego wyniki finansowe, a co za tym idzie, jego plany, aby pozostać aktualnym w świecie, który wyraźnie nie przetrwa zmian klimatycznych. Niemiecka marka luksusowa powiedziała, że ​​odnotowała skok sprzedaży o 4,4 miliarda euro (około 4,8 miliarda dolarów) i duże zainteresowanie jej modelami. Trzeci rok z rzędu, linia czystych samochodów elektrycznych Porsche Taycan zdołała sprzedać się lepiej niż kultowe 911, z 41 296 egzemplarzami elektrycznej jazdy, podczas gdy flagowy model sprzedał się w liczbie 38 464 sztuk. Ku rozgoryczeniu Matki Natury, oba były jednak lepiej sprzedane przez SUV-y Macan i Cayenne, które łącznie sprzedały około 171 433 sztuk.

Firma oświadczyła, że ​​chce, aby do 2030 r. 80 procent jej sprzedaży było „całkowicie elektryczne”, z dodatkowym planem, aby jednocześnie był neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Częścią tych działań będzie nowa wersja 718 z centralnie umieszczonym silnikiem, która zostanie wydana „wyłącznie w wersji całkowicie elektrycznej” około 2025 roku. Oczywiście nie nastąpi to, dopóki nie otrzymamy całkowicie elektryczne 911 i Cayenne, że zobaczymy prawdziwy zakres zaangażowania Porsche. Ale miejmy nadzieję, że dotychczasowe małe kroki przełożą się na znacznie szybsze działanie, im bliżej będziemy do końca tej dekady.

Porsche zapowiedziało również, że zainwestuje w „stacje ładowania premium” i „własną infrastrukturę ładowania”. Firma ma doświadczenie w tej dziedzinie, po uruchomieniu głośnej stacji ładowania w Lipsku, ale jest to prawdopodobnie zgrabny eufemizm na oderwanie się od książki Tesli, uruchomienie lub franczyza szerokiej sieci pojazdów elektrycznych własnej marki wyraźnie się zatrzymuje zaprojektowany z myślą o własnych klientach. To jest coś, o czym (stabilny partner) Audi również mówiło, i zaprezentowało w zeszłym roku koncepcję centrum ładowania premium tylko dla Audi. Firma dodała, że ​​poszukuje nowych, wysokowydajnych ogniw akumulatorowych firmy Cellforce, które mają rozpocząć wysyłkę w 2024 roku.

Wszystkie polecane przez Engadget produkty są wybierane przez naszą redakcję, niezależną od naszej firmy macierzystej. Niektóre z naszych historii zawierają linki afiliacyjne. Jeśli kupisz coś przez jeden z tych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();