Google aktualizuje rankingi wyszukiwania, aby ułatwić znalezienie dobrych recenzji
Google pracuje nad sposobami oddzielenia dobrych recenzji produktów od złych przed przedstawieniem ich użytkownikowi. Zeszłoroczna aktualizacja promowała recenzje produktów, które dostarczają dowodów rzeczywistego obchodzenia się z produktem. Zawierał również linki do innych sprzedawców, dzięki czemu kupujący mają więcej opcji.
Teraz gigant wyszukiwania wprowadza nową aktualizację sposobu, w jaki ocenia recenzje produktów, aby oddzielić recenzje ekspertów od mniej pouczających. Te nowe wytyczne wyraźniej wyjaśniają, że recenzje muszą nie tylko zawierać informacje od producentów, ale także zapewniać doświadczenia z produktu z pierwszej ręki.
Dobra recenzja to nie tylko pozytywna strona. Nie skupia się również na samym produkcie. Przegląd powinien zawierać plusy i minusy oraz porównania produktu z poprzednimi wersjami. Oto cztery kluczowe elementy, na których skupia się dzisiejsza aktualizacja:
- Dołącz pomocne szczegółowe informacje, takie jak zalety lub wady określonego produktu, szczegóły dotyczące działania produktu lub różnice między produktem a poprzednimi wersjami
- Pochodzą od osób, które faktycznie korzystały z produktów i pokazują, jaki jest produkt fizycznie lub w jaki sposób jest używany
- Uwzględnij unikalne informacje wykraczające poza to, co zapewnia producent — takie jak elementy wizualne, dźwięk lub linki do innych treści szczegółowo opisujących wrażenia recenzenta
- Omów porównywalne produkty lub wyjaśnij, co odróżnia produkt od konkurencji
Pamiętaj, że ta aktualizacja obejmuje tylko anglojęzyczne recenzje produktów i będzie wprowadzana stopniowo, więc wkrótce powinieneś zacząć widzieć jej efekty. Firma Google była zadowolona z tych zmian i będzie nadal pracować nad tworzeniem rankingu recenzji produktów w innych językach.
Możesz przeczytać wytyczne od Google, które opisują, co sprawia, że recenzja jest dobra. Sprowadza się to do badań i tworzenia kopii zapasowych twierdzeń wynikami testów. Wyjaśnienie również, dlaczego produkt jest lepszy od innych.