Xiaomi sprzedało 190 milionów sztuk w 2021 r., wynika z raportu fiskalnego
Xiaomi opublikowało swoje wyniki finansowe za poprzedni rok kalendarzowy, a liczby wyglądają znakomicie. Firma z siedzibą w Pekinie odnotowała przychody w wysokości 328 miliardów CNY, co stanowi 33,5% wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem, podczas gdy zysk netto wyniósł 22 miliardy CNY, co stanowi ogromny wzrost o 69,5% w porównaniu z 2020 r.
Imponująco wypadł segment smartfonów – 190,3 mln urządzeń zostało wypchniętych na całym świecie, czyli o 30% więcej niż w 2020 r. Spośród nich 24 mln znajdowało się w segmencie premium, co oznacza 160% poprawę r/r.
Całkowity przychód ze sprzedaży smartfonów wyniósł 208,9 mld CNY. Bezwzględna liczba wskazuje na wzrost o 37,2%, ale w rzeczywistości jest to średnio 1097 CNY za telefon, co stanowi koszt jednego chińskiego Redmi Note 11. Przesyłki premium obejmują wszystkie telefony, które kosztują ponad 3000 CNY na poziomie na rynku krajowym lub ponad 300 euro za granicą.
Xiaomi stale rozszerza swoją globalną obecność. Raport finansowy ujawnił, że prawie połowa łącznych przychodów pochodziła z rynków zagranicznych – 163 CNY. 6 miliardów, 33,7% wzrost wartości pieniężnej od 2020 roku.
Światową popularność Xiaomi świadczy o obecności w pierwszej piątce producentów na 62 rynkach na całym świecie, z których 14 jest najlepiej sprzedającym się producentem smartfonów.
Firma stara się poszerzyć swoje portfolio o produkty AI, a wyniki za 2021 r. ujawniły, że przychody z innych inteligentnych urządzeń wzrosły o ponad 26% rocznie, osiągając 85 miliardów CNY. W biznesie z klimatyzatorami, lodówkami i pralkami wzrost r/r wyniósł 60%.
Miesięcznie aktywnych użytkowników MIUI na świecie było 509 mln w 2021 r., czyli o 28,4% więcej niż w 2020 r. Xiaomi również zarabia na reklamach w swoim interfejsie użytkownika, a przychody w tym segmencie wzrosły o 42,3% do 18 CNY. 1 miliard.