Samsung wyjaśnia pomysły projektowe, które ukształtowały One UI 4
Samsung oferuje rzadki wgląd za kulisami projektowania One UI 4.0. Interfejs musiał być prosty, intuicyjny i bezpieczny, a jednocześnie umożliwiać użytkownikom wyrażanie swoich uczuć.
Wersja 4 zaczyna się od systemu kolorów, który skupia się na uporządkowaniu wyglądu. Najważniejsze elementy są kolorowe, a wszystko inne pozostaje monochromatyczne. W systemie występują trzy rodzaje kolorów: kolory aplikacji, podstawowe i funkcjonalne.
Przed One UI 4.0 interfejs używał nieco innych kolorów, aby oznaczać to samo. Wersja 4 ujednoliciła je w spójny sposób, tworząc funkcjonalne kolory, m.in. czerwony oznacza „stop”, „odrzuć”, „usuń”, „usuń” i tak dalej.
Zespół rozważał przeprojektowanie aplikacji One w celu zaspokojenia różnych potrzeb użytkowników. To była idea przewodnia przeprojektowania na przykład aplikacji Pogoda i Kalendarz. Użytkownicy chcą najświeższych informacji o pogodzie, podczas gdy inni są zainteresowani prognozą na cały dzień. Wcześniej te informacje były ze sobą mieszane, ale w najnowszym Samsung UX zostały podzielone na osobne widoki.
Podstawowym celem One UI 4.0 było zapewnienie użytkownikom, że ich prywatność jest szanowana. Paski stanu wyświetlają wskaźniki prywatności, które ostrzegają, gdy aplikacje używają mikrofonu, aparatu lub innych funkcji. Pulpit nawigacyjny uprawnień pokazuje statystyki dotyczące tego, które aplikacje korzystały z jakich uprawnień i jak często, oferuje również opcję ich cofnięcia.
One UI 4.0 zasługuje na swoją nazwę, stosując ten sam język wizualny do różnych produktów marki Galaxy – od telefonów po tablety, smartwatche i laptopy. Właściwe ustawienie trybu ciemnego było trudne, ponieważ musiało zrównoważyć komfort wizualny z zachowaniem wyglądu i działania aplikacji.
Ważnym czynnikiem była również ekspresja siebie. Interfejs wykorzystuje system kolorów Material You systemu Android 12, aby wyodrębnić pięć kolorów z tapet i stylizować nimi interfejs aplikacji.
Samsung stworzył również parę emotikonów, która łączy kilka emotikonów, gdy jeden nie do końca oddaje twoje emocje. Emotikony AR zyskały nowe animacje po zapytaniu użytkowników, co chcą za ich pomocą wyrazić. Ludzie w wieku 20 lat byli bardziej skłonni do karykatur, podczas gdy ci w wieku 30 lat chcieli czegoś bardziej realistycznego. Wszystkie grupy wiekowe chciały jednak skupić się na emocjach pozytywnych, a nie negatywnych.
Jeśli chcesz przeczytać więcej o pomysłach, które ukształtowały One UI Samsunga, sprawdź Post z pytaniami i odpowiedziami w Samsung Newsroom.