Podobno zamówienia na AirPods 3 spadły o ponad 30%
W październiku Apple oficjalnie ogłosił swoje nowe AirPods 3, po wielu miesiącach przecieków, plotek i spekulacji. Są to najnowsze w linii, która rozpoczęła się od oryginalnych AirPods, pierwszych prawdziwych bezprzewodowych słuchawek dousznych głównego nurtu, można by pomyśleć, że odniosą niesamowity sukces pod względem sprzedaży – ale najwyraźniej nie.
Według słynnego analityka i konesera Apple Ming-Chi Kuo, AirPods 3 są częścią „nieudanej strategii segmentacji produktów” dla Apple. Popyt na nie jest rzekomo „znacznie słabszy” niż na AirPods 2, w związku z czym Apple obniżył zamówienia na AirPods 3 od swoich dostawców o ponad 30% w drugim i trzecim kwartale tego roku (od kwietnia do Wrześniowe ramy czasowe).
Podobno Apple może przerwać produkcję oryginalnych AirPods Pro zaraz po premierze AirPods Pro 2 (jakoś w drugiej połowie tego roku), aby uniknąć „powtórki tego samego błędu”.
AirPods 2 pozostały w sprzedaży po premierze AirPods 3 i są nadal dostępne do dziś. Nic dziwnego, że są również tańsze, o 50 – 129 USD w porównaniu do 179 USD. To pozostawia AirPods 3 w dziwnym środku między AirPods 2 a AirPods Pro – oczywiście, Pro są jeszcze droższe, ale przynajmniej oferują dopasowanie do ucha i aktywną redukcję szumów.
Jesteśmy więc gotowi spekulować, że ci, którzy chcą najlepszych słuchawek dousznych Apple, wybierają profesjonalistów, podczas gdy ci, którzy chcą taniej pary słuchawek dousznych Apple, wybierają AirPods 2. Czy widzisz problem?