Zapowiedź The Elder Scrolls Online: High Isle: Nowa historia, nowe lokalizacje i NPC
Bretończycy, rasa „Man-Mer” z The Elder Scrolls, od dawna są ulubionym wyborem wśród graczy poszukujących zdolnego magika, który nie jest elfem. Ale ze standardowych ras w fantastycznym wszechświecie Bethesda Softworks, ojczyzna Bretonów, Wysoka Skała, była spóźniona na zbliżenie. Dostaje jeden z The Elder Scrolls Onlinekolejne duże rozszerzenie, Wysoka wyspa, uruchomienie 6 czerwca
„Ta treść jest prawdopodobnie najłatwiej dostępna, jaką stworzyliśmy, aby The Elder Scrolls Online w odniesieniu do osób, które już znają tę markę” — Rich Lambert, dyrektor kreatywny Zenimax Online Studios i twórca MMO. Morrowind jest bardzo dziwny i ma dziwne grzyby i inne rzeczy. Kiedy patrzysz na Blackwood [duże rozszerzenie z czerwca], to jest to wielki, gigantyczny demon, który nadchodzi, a jeśli nie wiesz, kto Mehrunes Dagon to znaczy, niekoniecznie wiesz lub się przejmujesz.
„Ale w tym przypadku jest to rodzaj tradycyjnej średniowiecznej opowieści fantasy” – dodał Lambert. Chodzi o rody szlacheckie, politykę i rycerzy. Jest to więc super dostępne i super łatwe do zdobycia dla każdego”.
Wysoka Skała (nazwa prowincji; Wysoka Wyspa to tam lokacja) była grywalną przestrzenią w The Elder Scrolls Online od czasu debiutu MMO w 2014 roku, ale do tej pory nie zostało ono potraktowane w pełnym rozdziale. W TESO, frakcja Daggerfall Covenant, składająca się z Orków, Bretonów i Redguardów, kontroluje Wysoką Skałę, a więc misje tam rozwijają wiedzę o tym sojuszu jako całości, a nie konkretnie Bretonach.
Wysoka wyspa, Lambert powiedział, że obraca się wokół wojny pod trzema sztandarami, która jest podstawą konfliktu frakcyjnego TESO; w rozszerzeniu szczyt pokojowy na Wysokiej Wyspie przynosi do stołu szlachetne Towarzystwo Niezłomnych i chaotyczny Zakon Wznoszący się, a gracze muszą odkryć prawdziwe motywy obu stron, wijąc się przez główny wątek fabularny dodatku.
Lambert przyznał, że legendy arturiańskie i ich tradycyjnie prezentowana estetyka, niosą ze sobą wiele informacji na temat scenografii i działań w Wysoka wyspa. Bretończycy są w rzeczywistości odpowiednikiem Brytyjczyków, mimo że są półelfami. (W tradycji Elder Scrolls „Breton” pochodzi z martwy język i oznacza „połowa”)
„Chcieliśmy [ustawienie] poczuć się jak kurort bardziej niż jakikolwiek inny” – stwierdził Lambert. „Do zespołu, kiedy przechodziłem przez historię, powiedziałem: „Tam idzie szlachta, tam idą pieniądze, to jest Las Vegas spotyka czasy rzymskie”. Jak możemy uczynić to tak nieskazitelnym i tak pięknym jak to możliwe? A zespół po prostu wskoczył do tego i zaczął się w to wgłębiać.
Zapytany o swoją ulubioną lokalizację, której nie można przegapić, którą fani Elder Scrolls powinni koniecznie odwiedzić w Wysoka wyspa, Lambert wspomniał o jednym z dwóch nowych zwolenników rozszerzenia, Ember, ocalałym z ulicy Khajit, który ma talent do magii. Lambert stwierdził, że Ember, ocalały z ulicy Khajit z talentem do magii, jest fajną postacią i fabułą. „Myślę, że gracze będą czerpać z niej radość i ten cel”.
Innym możliwym do odblokowania towarzyszem jest Isobel Velois, bretoński rycerz. Nie jest prostą windą Brienne z Tarthu z Gra o tron, ale jeśli w ten sposób gracze odnoszą się do jej roli wewnątrz Wysoka wyspa, Lambert brzmiał dobrze. Lambert stwierdziła, że mogłaby zagrać jedną z tych ról. Ona i jej rodzina są rycerzami. Jej celem jest dostrzeganie dobra i zła oraz robienie właściwych rzeczy dla wszystkich. Nie jest poniekąd twoją duszną, nadętą „Jestem rycerzem, więc wiesz, czcij ziemię, po której chodzę”. Ma swoje własne cechy i wady i tak dalej.
Jeśli chodzi o rozgrywkę, nową, godną uwagi funkcją jest Tales of Tribute, tawerna gra, która ewoluuje jako urozmaicenie budowania talii do gry przeciwko NPC i ludzkim graczom. Tales of Tribute pozwoli graczom odblokować talie i karty, a także awansować na wykresach za pomocą tabel liderów.
Biorąc pod uwagę, że Wysoka Skała i Wysoka Wyspa są tak bardzo nieodkrytym krajem dla gry wideo Elder Scrolls — poza online, jego ostatni występ jako świat gier wideo do eksploracji miał miejsce w 1996 roku The Elder Scrolls 2: Daggerfall — Lambert zgodził się, że ta ekspansja skutecznie postawiła go na czele ogromnej części kanonu dla serii, która skończyła się 28 w dniu 25 marca.
„Ale jedną z rzeczy, które ustaliliśmy przez lata, jest poczucie zaufania; [Bethesda Game Studios] powierza nam własność intelektualną — pracujemy nad tą grą od 2007 roku, ale dla mnie jest na żywo od 2014 roku” – powiedział Lambert. „I traktujemy IP z szacunkiem. Są bardzo blisko nas, kiedy cokolwiek robimy. I dali nam carte blanche, żeby robić, co tylko chcemy z High Isle. Wspaniale."
Źródło: www.polygon.com