Canalys: sprzedaż smartfonów spadła o 11% w pierwszym kwartale, Apple i Samsung wzrosły w porównaniu z ubiegłym rokiem

Autor: Michael Korgs | 19.04.2022, 18:37
Canalys: sprzedaż smartfonów spadła o 11% w pierwszym kwartale, Apple i Samsung wzrosły w porównaniu z ubiegłym rokiem

Pierwszy kwartał wydaje się być powolny, ale w tym roku istnieją dodatkowe czynniki (wojna na Ukrainie, nowe blokady w Chinach, globalna inflacja), które doprowadziły do ​​11% spadku sprzedaży smartfonów. Dwóch wiodących producentów, Samsung i Apple, wypuściło poszukiwane telefony, które pomogły im zwiększyć ich udziały w rynku, podczas gdy pozostali trzej w pierwszej piątce nieco spadły.

Samsung powrócił na szczyt z 24% udziałem, w porównaniu z 19% w kwartale świątecznym i 22% w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Jak zwykle premiera iPhone'ów pod koniec roku spowodowała gwałtowny wzrost Apple'a w czwartym kwartale, ale Samsung odzyskał pierwsze miejsce dzięki silnej sprzedaży flagowych modeli Galaxy S22 i solidnemu popytowi na serię Galaxy A.

Apple też radzi sobie całkiem nieźle. Pomimo doniesień o zmniejszonej produkcji, iPhone SE trzeciej generacji jest „ważnym sterownikiem głośności średniej klasy dla Apple”, piszą analitycy Canalys. Przewoźnicy domagają się sprzedaży telefonów 5G, a SE (2022) to najtańszy iPhone 5G. Seria iPhone 13 również pozostaje silnym sprzedawcą.









Sprzedawca Udział w rynku I kw. 2021 r. Udział w rynku I kw. 2022 r.
SAMSUNG 22% 24%
Jabłko 15% 18%
Xiaomi 14% 13%
OPPO 11% 10%
żywy 10% 8%
Inni 28% 27%

Wstępne szacunki mogą ulec zmianie w wersji ostatecznej

Uwaga: wartości procentowe mogą nie sumować się do 100% ze względu na zaokrąglenia

Uwaga: OnePlus jest zawarty w przesyłkach OPPO

Źródło: Szacunki Canalys (przesyłki do sprzedaży), Analiza smartfonów, kwiecień 2022 r.

Xiaomi utrzymuje się na trzecim miejscu z 13% udziałem w rynku, o punkt procentowy niższy niż w zeszłym roku. Stosunkowo dobrą wydajność przypisuje się popularnej serii Redmi Note.

Liczby Oppo obejmują telefony OnePlus i plasują się na poziomie 10% (spadek z 11% rok temu). To o punkt procentowy wyższy niż w czwartym kwartale, ale firma wciąż wyprzedza Xiaomi na całym świecie. Firma siostrzana vivo utrzymuje się na poziomie 8%, mimo że w pierwszym kwartale ubiegłego roku utrzymywała się na poziomie 10%.

Raport Canalys kończy się obiecującym przesłaniem na najbliższą przyszłość: „Dobrą wiadomością jest to, że bolesne niedobory komponentów mogą poprawić się szybciej niż oczekiwano, co z pewnością pomoże złagodzić presję kosztową”.

Źródło

Źródło: www.gsmarena.com