Kierownik działu badań i rozwoju konsoli Xbox Chris Novak odchodzi z firmy Microsoft

Autor: Anry Sergeev | 19.04.2022, 23:36
Kierownik działu badań i rozwoju konsoli Xbox Chris Novak odchodzi z firmy Microsoft

Jeśli kiedykolwiek subskrybowałeś Game Pass lub masz obsesję na punkcie osiągnięć Xbox, to znasz pracę Chrisa Novaka.

Szef działu badań i projektowania Xbox opuszcza firmę po prawie 20 latach. Novak, który od ponad pięciu lat prowadzi badania nad doświadczeniami użytkowników i je projektuje, wcześniej pełnił funkcję dyrektora ds. projektowania konsoli Xbox. Na wszystkich tych stanowiskach Novak był odpowiedzialny za doświadczenia użytkowników w wielu największych projektach firmy, w tym Xbox Game Pass, a także grach w chmurze i Xbox Live.

„Microsoft był miejscem, w którym mogłem się uczyć w tyglu gier od najlepszych na świecie w branży” — powiedział Novak firmie Polygon. To były zarówno najwspanialsze, jak i najgorsze chwile, kiedy to widziałem. To doświadczenie uczenia się jest tym, co cenię ”.

.

Chris Novak zdmuchujący liście karteczki samoprzylepne ze ściany
Zdjęcie: Chris Novak

Novak przejął badania i projektowanie Xbox firmy Microsoft w punkcie zwrotnym dla firmy i jej flagowej konsoli. Kiedy Xbox One został wprowadzony na rynek w 2013 roku, strategia marketingowa Microsoftu zawiodła konsolę: Xbox 360 zdołał uchwycić główną publiczność gier, ale Microsoft chciał, aby Xbox One stał się w pełni wyposażonym systemem rozrywkowym. Ujawnienie na Xbox One było notoryczną katastrofą, skupiającą się na wszystkim ale Gry wideo. Microsoft szybko zdał sobie sprawę, że musi odzyskać graczy i nie porzucił platformy rozrywkowej.

Novak został szefem badań i projektowania Xbox zaraz po tym, jak Microsoft publicznie naciskał na pomysł, aby Xbox skupiał się głównie na grach wideo. Podczas gdy konsole były nadal ważne, bardziej ekscytującym pomysłem na przywództwo Xbox była swoboda grania w gry Xbox na różnych urządzeniach, poczynając od wprowadzenia usługi Xbox Play Anywhere, która umożliwia graczom dostęp do gier na komputerze z systemem Windows lub konsoli.

Lider Xbox, Phil Spencer, wpadł na jeden pomysł: gracze powinni móc grać w gry w dowolnym miejscu, korzystając z ekosystemu Xbox. Kierownictwo Xbox położyło duży nacisk na przesyłanie strumieniowe w chmurze, aby przenieść konsolę Xbox na urządzenia mobilne. Novak wskazał na Zestaw adaptacyjny Microsoft Touch za Xbox Cloud Gaming jako szczególnie dumny moment w jego karierze w firmie.

Projekt Gotham Racing 2
Zdjęcie: Bizarre Creations, Ltd./Microsoft Game Studios

„Jak duże jest to wyzwanie, gdy próbujesz zbudować wrażenia z całych gier na urządzeniu, do którego nigdy nie zostało zaprojektowane? Novak stwierdził, że było to wyzwanie Novaka. Novak powiedział, że zespół xCloud spędził dużo czasu pracując z inżynierami, aby wyśledzić problem i zapewnić, że dane wyjściowe będą mogły być renderowane na wszystkich urządzeniach. […] To jeden z moich najbardziej dumnych momentów”.

Kolejną cechą, do której czule spogląda, są tryby fotograficzne i osiągnięcia Xbox; Xbox Live pierwotnie został prawie uruchomiony z limitem zaledwie pięciu osiągnięć. Novak i jego zespół zrealizowali z Projekt Gotham Racing 2 te osiągnięcia wzmocniły filozofię Microsoftu, że akceptowalne są różne style gry. W Projekt Gotham Racing 2, większość ludzi chciała wygrywać wyścigi i jeździć szybko, ale niektórzy gracze chcieli robić zdjęcia witryn sklepowych i eksplorować otoczenie; szeroka gama osiągnięć wzmocniła ideę grania po swojemu, mantra, która towarzyszyła Novakowi i firmie przez dziesięciolecia.

Novak powiedział, że największym wyzwaniem było zbalansowanie eksperymentalnych zmian i zapewnienie komfortu graczom. „Bardzo łatwo jest budować rzeczy, które są nowe, ale nie lepsze” – powiedział Novak. Novak stwierdził, że większość graczy chce, aby ich gra była znajoma, szybka i wygodna. Powinni jak najszybciej czuć się związani z tym, czego szukają. Jeśli spróbujesz zrobić coś innego, może to sprawić, że pomyślą o nowym przepływie lub użyją innego przycisku. Mogą być sfrustrowani ”.

.

Obraz: Microsoft

Novak kontynuował: „Zdobycie tej równowagi jest ciągłym wyzwaniem”.

Novak ogłosił, że odchodzi z Microsoftu, aby zrobić sobie przerwę od Microsoftu i zmienić swoje życie osobiste. Po utracie bliskiej mu osoby trzy lata temu, Novak powiedział, że chce wziąć wolne, aby nauczyć się nowych rzeczy. Nie od razu przejdzie do nowej firmy.

„Niedługo skończę 20 lat z Xboxem” – powiedział Novak. Novak stwierdził, że niektóre z ekscytujących rzeczy, które pojawią się na Xboksie, obejmują lata ciężkiej pracy. To byłoby niesamowite. Czy naprawdę chcę to zrobić? A może chcę potwierdzić, że jestem zadowolony z tego, co wysłaliśmy? Czy rzeczywiście muszę wyjść na własną rękę i kontynuować swoją własną podróż naukową, próbując innych rzeczy. Jeśli nie zrobię tego teraz, kiedy to zrobię?”

Źródło: www.polygon.com