Netflix stracił klientów po raz pierwszy od dekady, rozważa tańszy poziom z reklamami
Netflix opublikował wczoraj swój kwartalny raport. Liczby za styczeń i marzec nie wyglądały na inspirujące. Firma streamingowa spodziewała się dodać 2,5 miliona subskrybentów, ale zamiast tego straciła 200 000 przez pierwsze trzy miesiące roku kalendarzowego.
Liczba ta podbiła akcje firmy, która straciła ponad 25% w handlu po godzinach pracy
Reed Hastings jest dyrektorem generalnym Netflix. Powiedział, że jest przeciwny „złożoności i reklamie” i preferuje „prostotę subskrypcji”. Wierzy jednak również w wybór konsumentów, co oznacza, że Netflix chce wprowadzić niższy poziom bez reklam.
W tym samym okresie styczeń-marzec 2021 r. Netflix odnotował napływ 4 mln płacących użytkowników, ale teraz odnotował tylko 0,5 mln. Jednak odkąd platforma wycofała się z Rosji, straciła 700 000 użytkowników, co spowodowało stratę netto klientów – po raz pierwszy od października 2011 roku.
Głównym wyzwaniem na przyszłość pozostaje miękkie przejęcie, ale Reuters przypomniał, że 100 milionów gospodarstw domowych w USA już płaci za Netflix i firma powinna szukać ekspansji w innych regionach. Istnieje również ostra konkurencja ze strony rywali, takich jak HBO Max i Disney.
Wszystkie główne serwisy streamingowe spodziewają się wolniejszego wzrostu, w szczególności Netflix przewiduje, że 2 miliony osób więcej przestanie płacić w ciągu najbliższych trzech miesięcy, pomimo powrotu dużych tytułów, takich jak „Stranger Things” i „Ozark”.
Liczby te spowodowały szokujący spadek wartości, a akcje Netflix straciły 26% po wtorkowym dzwonku, wymazując 40 miliardów dolarów wartości. Downdraft dopadł również konkurentów – Roku spadł o 6%, Walt Disney odnotował spadek o 5%, a Warner Bros Discovery o 3,5%. Stracił 50% swojej wartości, ponieważ Netflix powiedział, że spodziewa się powolnego wzrostu liczby abonentów w styczniu.
Źródło: www.gsmarena.com