Nowa gra planszowa Dragonlance została zaprojektowana przez Roba Daviau i Stephena Baker

Autor: Anry Sergeev | 22.04.2022, 16:26
Nowa gra planszowa Dragonlance została zaprojektowana przez Roba Daviau i Stephena Baker

Nowa gra „bitwa” Dungeons and Dragons została ogłoszona w D&D Direct w czwartek. Według Wizards of the Coast jest to pełnoprawna gra planszowa, która zawiera plastikowe figurki. pod tytulem Smocza Lanca: Wojownicy Krynn, gra planszowa będzie działać jako samodzielna gra. Ale jest również w pełni zintegrowany z towarzyszącą kampanią RPG na tablety, zatytułowaną Smocza Lanca: Cień Królowej Smoków. Projektanci tego projektu? Nikt inny jak Stephen Baker i Rob Daviau. Nie wyobrażam sobie lepszej pary do współpracy przy tym projekcie.

Ustawienie Spelljammer również zostało ponownie uruchomione w czwartek, jednak Wizards twierdzi, że nowe produkty Dragonlance mają zupełnie inny charakter i ton.

„Koncentrujemy się na pomyśle, że Dragonlance można opisać jako historię wojenną” — powiedział Ray Winninger z działu D&D Wizards. „Klasyczna smocza lanca rozgrywa się na tle tego ogromnego konfliktu, a tego rodzaju masowe bitwy wojskowe są ważną częścią smoczej lancy. Jednym z oryginalnych 12 modułów Dragonlance [opublikowanych przez TSR] była gra wojenna [zwana Smoki Chwały ]. Poprosili cię, abyś przestał grać w role-playing i zaczął grać trochę w grę wojenną.

Zwycięzca kontynuował:

W tym duchu jednocześnie uwalniamy Cień Królowej Smoków, która jest grą RPG, wydajemy tę grę bitewną. [To] pozwala grać w wielkich bitwach wojskowych na całej planecie Krynn. Ale jedną z interesujących rzeczy w tej grze jest to, że ma wiele elementów narracyjnych, podobnie jak gra fabularna. To gra planszowa, ale musisz opowiedzieć, co się dzieje, a co nie. Jeśli tak zdecydujesz, podczas gry fabularnej, kiedy w historii wybuchają poważne bitwy, możesz wyrwać grę planszową i zacząć grać w grę planszową. Postacie, które stworzyłeś w grze RPG, można zaimportować do gry planszowej. Nadal grasz swoimi postaciami w grze planszowej i możesz dowiedzieć się, jakie niesamowite, niesamowite, heroiczne rzeczy robią w tych bitwach. Ale to doświadczenie jest całkowicie opcjonalne.

Grając w planszową grę RPG, gra planszowa będzie całkowicie opcjonalnym zwycięzcą, ponieważ księga kampanii będzie zawierała zasady rozstrzygania tych samych bitew. I odwrotnie, gracze mogą wybrać grę planszową bez zagłębiania się w większe doświadczenie RPG. Ale to pierwszy raz, kiedy Wizards bezpośrednio integruje swoje produkty TTRPG piątej edycji i gry planszowe w ten bardzo specyficzny sposób.

Dlaczego Baker i Daviau są tak wspaniałymi projektantami? Obaj mają bogate doświadczenie w grach wojennych. Na przykład dzielą się wspaniałymi kredytami projektowymi dla serii Risk. Z drugiej strony Baker jest projektantem Mistrzowie bitew, rozległa gra wojenna na stole, wykorzystująca 28-milimetrowe miniatury i masywną plastikową matę do zabawy. Daviau jest oczywiście wynalazcą systemu Legacy. Ten system tworzy nowe gry planszowe za każdym razem, gdy są rozgrywane.

Ale Daviau jest także jednym ze współzałożycieli Restoration Games, firmy specjalizującej się w wskrzeszaniu starszych gier i nadawania im nowego życia. Spodziewaj się, że wróci do oryginalnego materiału źródłowego, aby przedstawić jak najwięcej z tej doskonałej pracy projektowej TSR.

Ale dlaczego Hasbro nie powierzyło tego projektu swojemu hobbystycznemu działowi gier planszowych, Avalon Hill?

„Avalon Hill współpracował z Wizards of the Coast […] do niedawna” – powiedział Winninger. Ostatnio jednak studio to stworzyło własny, dedykowany zespół projektowy i produkcyjny poza organizacją Wizards. Ten zespół był zajęty ponownym uruchomieniem HeroQuest do życia i na duchowym następcy oryginału Dziedzictwo ryzyka. To sprawiło, że Czarodzieje potrzebowali pomocy z zewnątrz.

„Avalon Hill i Hasbro nie byli tak naprawdę zaangażowani w tworzenie gry planszowej” – kontynuował Winninger. „My w studio D&D nadzorowaliśmy jego tworzenie, ale projektanci gry planszowej Rob Daviau i Stephen Baker są bardzo znanymi projektantami gier planszowych, [pracowali] nad wieloma grami dla Hasbro — ostatnio , [Wróć do Mrocznej Wieży] był jednym z ich wysiłków”.

Obydwa Cień Królowej Smoków i Wojownicy Krynna Gra planszowa reprezentuje „całkowicie nową historię”, powiedział Winninger. Wydarzenia w produktach rozgrywają się w tym samym czasie, co książki Dragonlance, które uwielbiały Tracy Hickman i Margaret Weis i pozostają najlepiej sprzedającymi się seriami. Dodał również, że ani Laura, ani Tracy Hickman, twórcy scenerii Dragonlance, ani ich współpracownik Weis nie byli bezpośrednio zaangażowani w żaden z wymienionych w czwartek produktów.

Nowa seria powieści, również napisanych przez Tracy Hickman i Weis, ukaże się w sierpniu i przeniesie oś czasu Dragonlance w przyszłość.

Źródło: www.polygon.com