Reklamy Roblox są „wykorzystywaniem” użytkowników, mówi skarga FTC z grupy rzeczników

Autor: Han Black | 22.04.2022, 21:26
Reklamy Roblox są „wykorzystywaniem” użytkowników, mówi skarga FTC z grupy rzeczników

Reklama w metaverse jest trudna.

Prawda w reklamie, organizacja non-profit, której celem jest ochrona konsumentów przed „fałszywą reklamą i zwodniczym marketingiem” złożył skargę we wtorek do Federalnej Komisji Handlu twierdząc, że Roblox „całkowicie uchylił się od odpowiedzialności” za przestrzeganie przepisów reklamowych na platformie gier dla dzieci. ten pełna skarga wymienia kilka głównych amerykańskich korporacji, w tym Netflix, Nike, Hasbro i Mattel, jako firmy, które mają gry na platformie, które wykorzystują oszukańcze praktyki marketingowe.

Roblox to platforma do gier i „metawersum”, która jest przeznaczona przede wszystkim dla dzieci. Roblox Corp. określa wiele swoich gier jako „doświadczenia” i są one tworzone przez użytkowników, a nie firmę. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat coraz więcej znanych firm zaczęło używać gier Roblox do reklamowania swoich produktów. Hasbro wypuścił strzelankę Nerf Gun; Mattel wydał grę Hot Wheels z otwartym światem; a ostatnio Sega of America nawiązała współpracę z firmą, aby wydać na platformie grę Sonic the Hedgehog. Prawda w reklamie twierdzi, że Roblox wykorzystuje reklamy, aby oszukać miliony użytkowników. Dzieje się tak, ponieważ firma „nie utworzyła żadnych skutecznych barier ochronnych”, aby zachować zgodność z przepisami Prawdy w reklamie na swojej platformie”.

.

Raport szczegółowo opisuje i wymienia różne problemy z praktykami reklamowymi w Robloxie, ale wiele z tego, do czego się sprowadza, to nieoznaczone lub nieujawnione reklamy w różnych formach. (Ujawniona reklama ma na przykład miejsce, gdy osoba mająca wpływ używa #reklamy na TikTok, co ta platforma wymaga od użytkowników uwzględnienia, jeśli post jest płatną promocją, aby przestrzegali Wytyczne FTC.) Prawda w reklamie stwierdza, że ​​dzieciom w wieku poniżej 10 lat trudno jest odróżnić „gry reklamowe”, czyli gry tworzone przez marki i produkty, od gier stworzonych przez użytkowników. Raport zawiera przykład wyszukiwania Dziwne rzeczy, a wyniki wyszukiwania nie są jasne, co do różnicy między płatną grą Netflix a grami stworzonymi przez fanów.

Zgodnie z wytycznymi społeczności Roblox, reklamodawcy, którzy są umieszczani w grach Roblox, muszą „pozostać odpowiedzialnymi” za wszelkie treści reklamowe i przestrzegać „Zasad społeczności i Warunków użytkowania”.

Sięgnął po komentarz dotyczący skargi, Roblox Corp. wydał firmie Polygon następujące oświadczenie:

Roblox dokłada wszelkich starań, aby nasi użytkownicy i programiści mieli pozytywne i bezpieczne wrażenia na naszej platformie. Mamy ścisłe wytyczne dla programistów, którzy chcą promować lub używać reklam w ramach swoich doświadczeń, w tym szczegółowe zasady ochrony użytkowników poniżej 13 roku życia, wymagania, których wszyscy programiści przestrzegają ściśle przestrzeganych przez nas Standardów społeczności, oraz brak tolerancji dla oszustw i oszustw. Nasze zasady i procesy mają na celu zwalczanie treści, które wykorzystują lub oszukują użytkowników. Aby zrekompensować twórcom ich pracę, dokonujemy znacznych inwestycji w innowacyjne sposoby. Zapewniamy, że wyświetlanie reklam jest zgodne ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

44-stronicowa skarga Truth in Advertising wspomina o konkretnych przypadkach wprowadzających w błąd praktyk marketingowych, które mogą wystąpić w Robloxie. Są gracze, którzy wchodzą w interakcję z użytkownikami Roblox i służą jako ambasadorowie marek na platformie. W skardze wymieniono osoby mające wpływ na Nike, które spędzają czas na Robloxie i „kupują” sprzęt Nike i rozmawiają z ludźmi grającymi w Nike, ale nie są „ujawniane w materialnym związku z Nike” w Robloxie.

Ponadto raport Truth in Advertising dotyczy „nieujawnionych” lub nieoznaczonych awatarów Roblox, które angażują się w działania promocyjne, takie jak dawanie lub sprzedawanie przedmiotów w grze. Raport wskazuje, że awatary inspirowane celebrytami, takie jak LeBron James, były wykorzystywane do wymiany promocyjnej.

” Reklamodawcy muszą zapewnić zgodność z prawem wszelkich adnotacji. Obejmuje to treść, ujawnienie i formę używaną przez osoby mające wpływ. Prawda w reklamie stwierdziła, że ​​nawet w metawersie firmy ponoszą prawną odpowiedzialność za upewnienie się, że wszyscy konsumenci wiedzą, co oglądają i z czym wchodzą w interakcję. „I pomimo przejściowego charakteru wpływowych awatarów uczestniczących jako chodzące, mówiące rekomendacje w metawersie Robloxa, żadna marka (w tym Roblox) nie może ignorować swojego prawnego obowiązku ujawnienia tych rekomendacji”.

Źródło: www.polygon.com