Decyzja NLRB prowadzi do historycznego głosowania związku Raven Software
Pracownicy działu kontroli jakości Raven Software będą głosować, jako 21-osobowa jednostka, czy założyć związek zawodowy, Krajowa Rada ds. Stosunków Pracy orzekł w piątek. Decyzja została podjęta po tym, jak właściciel Raven, Activision Blizzard, zakwestionował wysiłki organizacji i starał się, aby całe 230-osobowe studio głosowało na związek.
Wszyscy kwalifikujący się pracownicy Raven Software QA otrzymają karty do głosowania 29 kwietnia, a karty do głosowania zostaną policzone 23 maja, podał NLRB. Jeśli superwiększość uprawnionych pracowników zagłosuje tak, ich związek, zwany Game Workers Alliance, rozpocznie negocjacje kontraktowe z Activision Blizzard.
Pracownicy Activision Blizzard i Raven Software QA czekali na decyzję NLRB od przesłuchania w lutym. W zeznaniach podczas tego przesłuchania kierownictwo i pracownicy Raven Software zostali przesłuchani w styczniu w sprawie restrukturyzacji studiów, ponieważ dotyczyło to pracowników kwalifikujących się do związków zawodowych.
Rzecznik Activision Blizzard powiedział firmie Polygon, że firma przeanalizuje wszystkie opcje w związku z możliwym odwołaniem. Pełne oświadczenie brzmi następująco:
Chociaż szanujemy proces NLRB, jesteśmy rozczarowani, że decyzję, która może znacząco wpłynąć na przyszłość całego naszego studia, podejmie mniej niż 10% naszych pracowników. Wierzymy, że bezpośrednia relacja z członkami zespołu jest najlepszą drogą do osiągnięcia celów indywidualnych i firmowych. Sprawdzamy opcje prawne dotyczące potencjalnego odwołania.
W mediach społecznościowych pracownicy Raven Software QA wyrazili podekscytowanie z powodu głosowania OK. W tweecie grupa podziękowała swoim zwolennikom: „Jesteśmy tak dumni, że NLRB rządziła naszą jednostką uprawnioną do głosowania”, napisał. „Dziękujemy wszystkim wspierającym naszą kampanię od czasu naszego pierwszego strajku aż do tej chwili! Czas na demokrację!”
Z dumą ogłaszamy, że NLRB orzekł, że nasza jednostka kwalifikuje się do wyborów! Jesteśmy wdzięczni wszystkim, którzy wspierali naszą akcję od samego początku, aż do chwili obecnej. Czas na demokrację! #Jesteśmy Krukami #WeAreGWA
— Game Workers Alliance #WeAreGWA (@WeAreGWA) 22 kwietnia 2022
Akcja związkowa Raven Software, we współpracy z Communication Workers of America (CWA), rozpoczęła się w styczniu po strajku pracowników po tym, jak grupie pracowników kontraktowych Raven Software powiedziano, że nie znajdą się wśród 500 pracowników przeniesionych na nowe pełnoetatowe stanowiska ostatni rok. Przesłuchanie NLRB dotyczące zakresu związku rozpoczęło się wkrótce po tym, jak Activision Blizzard odmówiło dobrowolnego uznania grupy.
Od tego czasu Activision Blizzard ogłosił zamiar przekształcenia kolejnych 1000 pracowników ds. kontroli jakości na stanowiska pełnoetatowe, zwiększenia ich wynagrodzenia do 20 USD za godzinę oraz umożliwienia pracownikom kontroli jakości dostępu do premii i świadczeń. Pracownikom Raven Software QA nie oferowano wtedy takich samych podwyżek; Activision Blizzard twierdził, że wynikało to z „obowiązków prawnych wynikających z krajowej ustawy o stosunkach pracy”.
Pracownicy kontraktowi QA są często określani jako niewykwalifikowana grupa w branży gier wideo. Pracownicy Activision Blizzard QA powiedzieli firmie Polygon w sierpniu, że systemy cyklu kontraktowego QA utrudniają im rozwój lub poczucie bezpieczeństwa w karierze. To było na dodatek do ich niskich zarobków i ciągłego kryzysu. Piątkowe zwycięstwo pracowników Raven jest zatem przełomową decyzją, która może wpłynąć na całą branżę gier wideo.
Microsoft przygotowuje się do nabycia Activision Blizzard za 68 USD. 7 miliardów transakcji, które zostaną poddane przeglądowi przez rządowych regulatorów. Dyrektor generalny Activision, Bobby Kotick, który zmierzył się z wzywa do rezygnacji z pracowników Activision Blizzard a prasa (w tym ten punkt sprzedaży) będzie nadal kierować firmą, przynajmniej do czasu sfinalizowania umowy z Microsoftem.
Źródło: www.polygon.com