Apple spowalnia zatrudnianie Geniusów do niektórych swoich sklepów detalicznych
Apple spowalnia zatrudnianie Geniusów w niektórych sklepach detalicznych. Chociaż nie ma faktycznego zamrożenia zatrudnienia, osoby bliskie problemowi zgłaszają, że role Geniusza nie są obsadzane z powodu rezygnacji pracowników. Postrzegany przez niektórych jako cięcie kosztów, gigant technologiczny wycofał również kilka ustnych ofert pracy dla niektórych ról Geniusza.
Zgłoszone przez Bloomberg , to spowolnienie zatrudnienia pozostawiło kilka stanowisk technicznych otwartych w sklepach detalicznych w całych Stanach Zjednoczonych. Uważa się, że jest to próba zmniejszenia liczby pracowników w miejscach mniej zajętych przed pandemią.
Chociaż rola Geniusa jest częścią tradycji Apple Store od jej powstania w 2001 roku, wiele lokalizacji wyeliminowało słynny Genius Bar. Genius Bar był miejscem, w którym klienci mogli uzyskać pomoc techniczną, ale Geniusowie są teraz dostępni, aby pomagać klientom w całym sklepie.
Dodatkowo Bloomberg Artykuł stwierdza, że Apple zlecił naprawę swoich komputerów Mac zdalnym magazynom. Mimo to Geniusze nadal rozwiązują problemy, zarządzają odbiorami produktów i zapewniają ogólną pomoc.
Jednak nie tylko pasek Genius został poddany cięciom. Sklepy Apple mogły zmniejszyć liczbę pracowników kreatywnych (tych, którzy uczą Dzisiaj w Apple). Źródła znające te cięcia twierdzą, że szkodzi to obsłudze klienta i wydłuża czas oczekiwania.
Apple odmówił komentarza do Bloomberg mimo że wiele ról Geniusa jest nadal dostępnych do ubiegania się online.
umieścić na youtube
Źródło: 9to5mac.com