Spotify informuje o wzroście użytkowników i przychodów w związku z trwającą batalią antymonopolową z Apple

Autor: Michael Korgs | 27.04.2022, 16:55
Spotify informuje o wzroście użytkowników i przychodów w związku z trwającą batalią antymonopolową z Apple

Spotify radzi sobie świetnie, gdybyś się zastanawiał. Chociaż firma podniosła ceny, nie wydała wersji Hi-Fi swojego katalogu, a także ucierpiała z powodu luzów w stosunku do oryginałów podcastów, odnotowuje wzrost przychodów i użytkowników. Dzieje się tak również, gdy szwedzka firma toczy walkę antymonopolową z Apple.

autor ad

Według Reuters, kwartalny raport przychodów Spotify pobił szacunki analityków wyższymi przychodami z reklam i większą liczbą osób subskrybujących wersję premium. Całkowita liczba aktywnych użytkowników miesięcznie wzrosła do rekordowych 422 milionów w pierwszym kwartale, co oznacza wzrost o 19%.

Szwedzka firma odnotowała w tym kwartale 24% wzrost przychodów do 2,66 miliarda euro (2,82 miliarda dolarów). Według danych IBES z Refinitiv analitycy spodziewali się średnio 2,62 mld euro przychodów.

Spotify powiedział, że udział podcastów w konsumpcji treści na jego platformie wzrósł dwucyfrowo i osiągnął najwyższy poziom w historii w omawianym kwartale.

Z drugiej strony, w drugim kwartale aplikacja spodziewa się mniejszego wzrostu liczby aktywnych użytkowników o 428 mln ze względu na zakończenie działalności w Rosji „i odwrócenie utraty użytkowników po przerwie w świadczeniu usług w marcu”.

Wreszcie, abonenci premium wzrosły do ​​182 milionów ze 158 milionów, podczas gdy przychody wspierane reklamami wzrosły o 31% do 282 milionów euro, mówi Reuters.

Chociaż Apple poinformuje jutro o swoich kwartalnych przychodach, jest mało prawdopodobne, że firma ujawni liczby dotyczące Apple Music. W raporcie sporządzonym na początku kwietnia Apple pokazało, że aplikacje innych firm często pokonują wbudowane usługi po dokładnym sprawdzeniu.

Jedna z ciekawostek tego raportu pokazuje, że Spotify ma 1,6 razy większe wykorzystanie niż Apple Music w Stanach Zjednoczonych i 2,3 razy w Wielkiej Brytanii. Firma twierdzi, że te wartości procentowe są oparte na względnej popularności aplikacji lokalnej w porównaniu z aplikacją Apple pod względem liczby aktywnych użytkowników dziennie lub czasu spędzonego w aplikacji.

9to5Mac obejmie kwartalny raport przychodów Apple, gdy tylko się pojawi.

Czy jesteś użytkownikiem Spotify lub Apple Music? Który wolisz? Podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.

umieścić na youtube

Źródło: 9to5mac.com