The Iron Oath może być kolejną świetną turową grą taktyczną
Świat Żelazna Przysięga jest ponury, pełen rozlewu krwi i zdrady. Prowadzę kompanię najemników, szukając zemsty po tym, jak misja się nie powiodła, a człowiek, któremu ufałem, zostawił mnie na śmierć. Mam do czynienia z praktycznymi problemami, takimi jak utrzymanie napływu złota i zapasów. Ale mam też o wiele wolniejsze, bardziej przerażające źródło do zarządzania: upływ czasu, a wraz z nim straszliwe żniwo, jakie zbiera na moich najemnikach. Odkryłem już najlepszy sposób na przystosowanie się — bycie przez cały czas najgorszą osobą.
Żelazna Przysięga będzie pod pewnymi względami bardzo dobrze znana fanom gier strategicznych i RPG. Weź trochę Najmroczniejszy Loch i dodaj trochę XCOM. Na koniec posyp trochę Boskość. Grzech pierworodny .. Możesz go ugotować na jednej patelni. Dodaj piękne animacje pikseli i epicką muzykę. Następnie dodaj pomysłowe demoniczne projekty wrogów i masz pyszny gulasz.
Przemierzając świat fantasy Caelum, muszę poruszać się między otwartym światem, miastami i miasteczkami, lochami i indywidualnymi bitwami. Łatwo byłoby połączyć te rzeczy w nierozróżnialną masę liczb i celów, ale deweloper Curious Panda Games stopniowo wprowadza każdą warstwę złożoności w dobrze wykonanym samouczku i we wczesnych godzinach kampanii. Możesz wybrać między relaksującą, łatwą przygodą lub trudną wędrówką przez niebezpieczne terytorium. Żelazna Przysięga ma oba.
Gra dostarcza mi narzędzi potrzebnych do przetrwania w tym wrogim świecie. Moi najemnicy to potężni łowcy i wojownicy, a także elementaliści i czarodzieje. Uczucie uwolnienia potoku elektrycznego przeciwko wrogowi jest niesamowicie satysfakcjonujące. Albo oglądanie walkirii przelatującej najpierw przez wroga włócznią. Po tym, jak skończyłem wprowadzenie i mogłem wejść do świata z moją grupą najemników, byłem pewien, że mogę złapać złego ne'er-do dobrze, który dźgnął mnie w plecy. Chciałem się zemścić.
Oczywiście nie zawsze jest to takie proste. Tak więc moja historia ewoluowała, gdy spotykałem inne frakcje i odkrywałem nowe miejsca, jednocześnie rozwijając swój biznes. Chociaż jest to tytuł wczesnego dostępu, wciąż jest wiele dobrych rzeczy. Gracze mogą ulepszać i dostosowywać każdego najemnika w swojej drużynie oraz wysyłać swoich faworytów na więcej misji, aby zdobyć PD. Wadą jest to, że im bardziej opierasz się na kilku wybranych najemnikach, tym bardziej stają się zestresowani i ranni. Zbytnie poleganie na nich może spowodować ich pęknięcie. Niezajęcie się ich obrażeniami może spowodować ich śmierć. To jest jak Najmroczniejszy Loch ,. To ciężki występ. Chociaż moja firma od czasu do czasu dostaje rundę, są bardziej skłonni do leczenia złamań czaszki i urazów.
I nawet jeśli zrobisz wszystko „dobrze”, zegar tyka, tak jak dla nas wszystkich. To nie jest jak tytuł Fire Emblem, w którym wszyscy mają różowe policzki i jasne oczy. Zawsze są nowi najemnicy do rekrutacji, awansowania i dostosowywania, a ja mogę ulepszyć swoją firmę, aby ułatwić zarządzanie załogą… ale kiedy żongluję złotem i miksturami, uczę się traktować ludzkie życie z taką samą chłodną praktycznością. To nie są moi towarzysze — oni… inwestycje.
Dotyczy to zwłaszcza bitew. Żelazna Przysięga świeci w tym obszarze. Loch daje mi jasny obraz sytuacji. Możliwe jest zbadanie okolicy, odnalezienie pułapek, a następnie eksploracja. Kiedy dochodzi do walki, przechodzimy od razu do rzeczy; moi czterej najemnicy są umieszczeni na siatce wraz z kilkoma wrogami. Następnie decyduję o moim początkowym rozmieszczeniu i zaczyna się strategia. Ważna jest osłona, flankowanie i pozycja. Wróg ma potężne zdolności do zadawania obrażeń i osłabienia, które mogą wprowadzać chaos. Jeśli ja tego nie planuję, to zrobią. Moje potężne zaklęcia i ataki mają również ograniczone ładunki na czas trwania lochu, co oznacza, że muszę racjonować w wielu bitwach.
To ciągłe napięcie związane z zarządzaniem zasobami, ograniczonymi zapasami i ciągłym niebezpieczeństwem oznacza, że czasami muszę dokonywać trudnych wyborów — wyborów, które będą mieli moi najemnicy myśli o. W najciemniejszych lochach spotykam rannego mężczyznę. Chociaż mógłbym pomóc temu człowiekowi, dałoby to moim wrogom czas na tworzenie pułapek lub zasadzek. Mogę dać mu trochę moich drogocennych środków medycznych, żeby mógł uciec na własną rękę. Możesz go też zabić i zabrać jego ciało. To może zdenerwować niektórych moich najemników, ale z innymi będzie w porządku. Rozdawanie mikstur zdrowia nieznajomym? W ten gospodarka?
Jeśli dokonam zbyt wielu wyborów, których nie lubią moi najemnicy (lub jeśli im nie zapłacę, ponieważ po prostu miał wydać całe moje złoto na sprzęt) całkowicie opuszczą firmę. Wściekły, wyczerpany najemnik może być również mniej skuteczny w walce, co prowadzi do spadku morale, gdy ich przyjaciele zostają ranni lub giną, a to może prowadzić do spadku skuteczności.
Interfejs użytkownika był moim największym problemem podczas mojej pracy z Żelazna Przysięga . To zbiór drobnych przykrości, które nie wydają się mieć znaczenia indywidualnie, ale z czasem się nawarstwiają. Na przykład podczas bitew nie ma łatwego sposobu na sprawdzenie stanu zdrowia moich postaci na pierwszy rzut oka, gdy przeglądam bitwę. Czerwony cień na ich portretach wskazuje na utratę HP. Mam również możliwość najechania kursorem na postacie i uzyskania pełnych imion i pasków zdrowia. Jednak żadna z tych opcji nie jest zbyt pomocna przy próbie poznania terenu i informacji o wrogach, a także martwienia się o to, co stanie się z resztą lochu. Innym razem przypadkowo zamykałem ekrany aktualizacji i znalezienie ich ponownie zajęło mi trochę czasu. Żadna z nich nie przerywa transakcji (szczególnie w grze z wczesnym dostępem), ale mimo to są bummerami.
Ogólnie jestem podekscytowany, widząc jak Żelazna Przysięga rozwija się; Curious Panda Games opracowało już mapę drogową w 2022 roku, prowadząc do ostatecznej pełnej wersji, która zawiera nową klasę, więcej interesujących miejsc i więcej zadań. Na razie dobrze się bawię z obecnym buildem — z drugiej strony moi najemnicy prawdopodobnie mają zastrzeżenia do mojego stylu zarządzania.
Żelazna Przysięga został wydany 19 kwietnia Okna PC. Gra została zrecenzowana przy użyciu kodu do pobrania dostarczonego przez Humble Games. Vox Media posiada spółki afiliacyjne. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może zarabiać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon tutaj.
Źródło: www.polygon.com