Tony Hawk’s Pro Skater i Spyro the Dragon zainspirowali tę platformówkę

Autor: Philippa Axinous | 28.04.2022, 17:46
Tony Hawk’s Pro Skater i Spyro the Dragon zainspirowali tę platformówkę

Platformówka 3D Sefonia jest czymś wyjątkowym. Stworzony przez dwóch programistów pod nazwa studia Analgesic Productions, gra śledzi zespół trzech naukowców, którzy zostają uwięzieni na bezludnej wyspie z rozległym systemem podziemnych jaskiń. Na pierwszy rzut oka gra wydaje się mieć wiele wspólnego z innymi platformówkami 3D: w dużej mierze polega ona na bieganiu i eksplorowaniu wyspy w celu zebrania informacji o różnych gatunkach zwierząt, które ją zamieszkują. Gra jest zupełnie inna, gdy weźmiesz ją do ręki. Bardziej przypomina świetną grę na deskorolce niż platformówkę.

Dużo Sefonia toczy się w podziemnym labiryncie, który pokryty jest florą i fauną przypominającą te z raf koralowych. Jako jeden z naukowców możesz biegać z miejsca na miejsce, aby odkrywać punkty orientacyjne i znajdować gatunki, z którymi możesz „połączyć się”, grając w minigrę podobną do Tetrisa. Naukowcy są fajni, pomimo wyjątkowego intelektu. Naukowcy mogą biegać poziomo, skakać w pionie i biegać po ścianach.

Zdjęcie: Produkcje przeciwbólowe

Pomimo tego, że naukowcy wykonują wszystkie te akrobacje na piechotę, gra przypomina grę na deskorolce. Gdy przytrzymasz przycisk biegu, postać po prostu zacznie się poruszać. W Sephonie bardziej chodzi o kierowanie twoją postacią, gdy poruszają się do przodu, a nie kierowaniem każdym krokiem. Bieganie wzdłuż ścian to świetny sposób na eksplorację i łączenie ich z innymi punktami w celu lepszego lądowania. Możesz także użyć specjalnych ścian, takich jak te pokryte miękkim koralowym mózgiem, aby odświeżyć swoją prędkość i pozwolić na skakanie po ścianach. Podobnie jak w grach na deskorolce, aby wyczuć sterowanie, wymagana jest pewna cierpliwość i podobna satysfakcja, gdy to zrobisz. W Sefonia, ruch nie jest środkiem do celu, a bardziej kreatywnym sposobem wyrażania siebie poprzez płynny ruch.

Marina Kittaka z Analgesic powiedziała Polygon, że Pro Skater Tony Hawk oraz Smok Spyro pomógł zainspirować Sefonia; obie gry mają przejażdżki po ścianach, grindowanie i ślizganie się. „Są to rodzaje ruchów, które mogą drastycznie zmienić sposób, w jaki postrzegasz daną przestrzeń, w miarę jak je rozumiesz” – powiedział Kittaka w e-mailu.

Ten system ruchu jest nie tylko atrakcyjny sam w sobie — jest również zgodny z Sefonia's bardzo przesłanką. Cała gra polega na zbieraniu badań i lepszym poznaniu środowiska naturalnego wyspy Sephonie. W miarę postępów w systemie jaskiń każdy obszar tworzy nowe formacje, które wymagają ponownego przemyślenia mechaniki platform. Dzięki temu możesz dowiedzieć się więcej o budowie geologicznej wyspy. „Łączysz się” z florą i fauną poprzez łamigłówkę osadzoną w grze, tak – ale znalazłem się również w połączeniu z wyspą, pływając po krzywych ścianach jej jaskini. W końcu krajobraz jest nie tyle wyzwaniem do pokonania, co pojazdem, który pozwala cieszyć się każdą chwilą ruchu.

Źródło: www.polygon.com