Silny wzrost iPhone'a sprawia, że ​​Apple jest jedynym jak dotąd zwycięzcą smartfonów w tym roku

Autor: Anry Sergeev | 29.04.2022, 17:16
Silny wzrost iPhone'a sprawia, że ​​Apple jest jedynym jak dotąd zwycięzcą smartfonów w tym roku

Według nowego raportu z analizy rynku, silny wzrost iPhone'a sprawił, że Apple jest jedyną marką smartfonów, która zwiększyła sprzedaż w pierwszym kwartale tego roku. Wszystkie inne duże marki odnotowały spadek dostaw – od 4% do 30%.

Niezależne szacunki są zgodne z wczorajszym raportem Apple o zarobkach, kiedy firma ujawniła, że ​​przychody z iPhone'a wzrosły o 5,5% rok do roku…

Canalys mierzy dostawy iPhone'ów, a nie przychody, i szacuje, że wzrosły one o 8% rok do roku, w sumie 56,5 mln sztuk.

Globalne dostawy smartfonów osiągnęły 311,2 mln sztuk w I kwartale 2022 r., co oznacza spadek o 11% rok do roku. Samsung odzyskał prowadzenie po odświeżeniu swojego portfolio na 2022 r., dostarczając 73,7 mln sztuk, o 4% mniej niż rok temu. Apple połączył wysoki popyt na serię iPhone 13 z nowym iPhonem SE, co doprowadziło do solidnego wzrostu o 8% i 56,5 miliona sprzedanych egzemplarzy. Pierwszą piątkę uzupełniły OPPO, Xiaomi i vivo.

Nie można porównać numerów Apple z Canalys, ponieważ sprzedaż i wysyłka różnią się. Tak może być. Apple może wysłać więcej iPhone'ów w danym kwartale niż faktycznie sprzedano (saldo jest przechowywane jako zapasy), a sprzedawcy mogą również kupować iPhone'y na 30-dniowych warunkach i sprzedawać je w ciągu jednego kwartału, zanim Apple otrzyma przychodów w kolejnym.

Ale ponieważ dostawy i sprzedaż ostatecznie się równoważą, dałoby to średnią cenę sprzedaży (ASP) w wysokości 895 USD – co sugerowałoby, że iPhone'y z wyższej półki sprzedają się dobrze.

Canalys donosi, że Samsung oczywiście pozostał ogólnym liderem rynku, dzięki sprzedaży modeli smartfonów w każdym przedziale cenowym, ale jego dostawy spadły o 4% rok do roku. Inne duże marki odnotowały spadek dostaw o 20-30%, podczas gdy mniejsze marki w kategorii Inne spadły o 7%.

Na calym swiecie wysyłki smartfonów i roczny wzrost. Impuls rynku smartfonów Canalys: I kwartał 2022 r..
Sprzedawca I kwartał 2022 r
przesyłki (w mln)
I kwartał 2022 r
udział w rynku
I kwartał 2021 r
przesyłki (w mln)
I kwartał 2021 r
udział w rynku
Coroczny
wzrost
SAMSUNG 73. 7 24% 76. 5 22% -4%
Jabłko 56. 5 18% 52. 4 15% 8%
Xiaomi 39. 2 13% 49,0 14% -20%
OPPO 29,0 9% 39. 6 11% -27%
żywy 25. 1 8% 36,0 10% -30%
Inni 87. 6 28% 94. 2 27% -7%
Całkowity 311. 2 100% 347. 7 100% -11%
Uwaga: wartości procentowe mogą nie sumować się do 100% ze względu na zaokrąglenia
Uwaga: OnePlus jest zawarty w przesyłkach OPPO
Źródło: Analiza smartfonów Canalys (przesyłki do sprzedaży), kwiecień 2022 r.

Canalys ostrzegło również przed dalszymi zakłóceniami spowodowanymi niedoborami komponentów.

Ścisła polityka pandemiczna doprowadziła do blokad w głównych chińskich miastach, kładąc kres krótkoterminowym perspektywom rynku. Co więcej, zakłócenia w produkcji komponentów i logistyce wpłyną na dostawy większości dostawców w drugim kwartale, zarówno w Chinach kontynentalnych, jak i na całym świecie”.

Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, ostrzegł wczoraj, że Apple prawdopodobnie zobaczy niedobór podaży, który będzie kosztował firmę od 4 do 8 miliardów dolarów w tym kwartale. Było to odpowiedzią na raport z analizy rynku, który wskazywał na ciągłe niedobory czterech komponentów.

Cook dodał, że firma odnotowała w zeszłym kwartale rekordową liczbę właścicieli iPhone'ów przechodzących na nowy model, a przełączniki – byli właściciele Androida przechodzący na iPhone’y – również wzrosły o nieujawniony dwucyfrowy procent.

Zdjęcie: Almas Salachow /Unsplash

umieścić na youtube

Źródło: 9to5mac.com