Silny wzrost iPhone'a sprawia, że Apple jest jedynym jak dotąd zwycięzcą smartfonów w tym roku
Według nowego raportu z analizy rynku, silny wzrost iPhone'a sprawił, że Apple jest jedyną marką smartfonów, która zwiększyła sprzedaż w pierwszym kwartale tego roku. Wszystkie inne duże marki odnotowały spadek dostaw – od 4% do 30%.
Niezależne szacunki są zgodne z wczorajszym raportem Apple o zarobkach, kiedy firma ujawniła, że przychody z iPhone'a wzrosły o 5,5% rok do roku…
Canalys mierzy dostawy iPhone'ów, a nie przychody, i szacuje, że wzrosły one o 8% rok do roku, w sumie 56,5 mln sztuk.
Globalne dostawy smartfonów osiągnęły 311,2 mln sztuk w I kwartale 2022 r., co oznacza spadek o 11% rok do roku. Samsung odzyskał prowadzenie po odświeżeniu swojego portfolio na 2022 r., dostarczając 73,7 mln sztuk, o 4% mniej niż rok temu. Apple połączył wysoki popyt na serię iPhone 13 z nowym iPhonem SE, co doprowadziło do solidnego wzrostu o 8% i 56,5 miliona sprzedanych egzemplarzy. Pierwszą piątkę uzupełniły OPPO, Xiaomi i vivo.
Nie można porównać numerów Apple z Canalys, ponieważ sprzedaż i wysyłka różnią się. Tak może być. Apple może wysłać więcej iPhone'ów w danym kwartale niż faktycznie sprzedano (saldo jest przechowywane jako zapasy), a sprzedawcy mogą również kupować iPhone'y na 30-dniowych warunkach i sprzedawać je w ciągu jednego kwartału, zanim Apple otrzyma przychodów w kolejnym.
Ale ponieważ dostawy i sprzedaż ostatecznie się równoważą, dałoby to średnią cenę sprzedaży (ASP) w wysokości 895 USD – co sugerowałoby, że iPhone'y z wyższej półki sprzedają się dobrze.
Canalys donosi, że Samsung oczywiście pozostał ogólnym liderem rynku, dzięki sprzedaży modeli smartfonów w każdym przedziale cenowym, ale jego dostawy spadły o 4% rok do roku. Inne duże marki odnotowały spadek dostaw o 20-30%, podczas gdy mniejsze marki w kategorii Inne spadły o 7%.
Na calym swiecie wysyłki smartfonów i roczny wzrost. Impuls rynku smartfonów Canalys: I kwartał 2022 r.. | |||||
Sprzedawca | I kwartał 2022 r przesyłki (w mln) |
I kwartał 2022 r udział w rynku |
I kwartał 2021 r przesyłki (w mln) |
I kwartał 2021 r udział w rynku |
Coroczny wzrost |
SAMSUNG | 73. 7 | 24% | 76. 5 | 22% | -4% |
Jabłko | 56. 5 | 18% | 52. 4 | 15% | 8% |
Xiaomi | 39. 2 | 13% | 49,0 | 14% | -20% |
OPPO | 29,0 | 9% | 39. 6 | 11% | -27% |
żywy | 25. 1 | 8% | 36,0 | 10% | -30% |
Inni | 87. 6 | 28% | 94. 2 | 27% | -7% |
Całkowity | 311. 2 | 100% | 347. 7 | 100% | -11% |
Uwaga: wartości procentowe mogą nie sumować się do 100% ze względu na zaokrąglenia Uwaga: OnePlus jest zawarty w przesyłkach OPPO Źródło: Analiza smartfonów Canalys (przesyłki do sprzedaży), kwiecień 2022 r. |
Canalys ostrzegło również przed dalszymi zakłóceniami spowodowanymi niedoborami komponentów.
Ścisła polityka pandemiczna doprowadziła do blokad w głównych chińskich miastach, kładąc kres krótkoterminowym perspektywom rynku. Co więcej, zakłócenia w produkcji komponentów i logistyce wpłyną na dostawy większości dostawców w drugim kwartale, zarówno w Chinach kontynentalnych, jak i na całym świecie”.
Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, ostrzegł wczoraj, że Apple prawdopodobnie zobaczy niedobór podaży, który będzie kosztował firmę od 4 do 8 miliardów dolarów w tym kwartale. Było to odpowiedzią na raport z analizy rynku, który wskazywał na ciągłe niedobory czterech komponentów.
Cook dodał, że firma odnotowała w zeszłym kwartale rekordową liczbę właścicieli iPhone'ów przechodzących na nowy model, a przełączniki – byli właściciele Androida przechodzący na iPhone’y – również wzrosły o nieujawniony dwucyfrowy procent.
Zdjęcie: Almas Salachow /Unsplash
umieścić na youtube
Źródło: 9to5mac.com