Raport: Amazon i strony trzecie używają danych głosowych Alexa do reklam, podczas gdy Siri szanuje prywatność
Nowe badanie dotyczące sposobu, w jaki Amazon wykorzystuje nagrania głosowe Alexa od swoich klientów, wykazało, że firma i strony trzecie wykorzystują dźwięk, aby dostarczać ukierunkowane reklamy bezpośrednio na inteligentne głośniki Echo, a także w Internecie. Jest to w przeciwieństwie do tego, że Apple nie używa nagrań Siri do reklam i udostępniania danych głosowych jest domyślnie wyłączone na urządzeniach takich jak HomePod i iPhone od 2019 roku. Jednak Amazon twierdzi, że nowe badanie opiera się na „niedokładnych wnioskach lub spekulacjach”.
Zgłoszone przez Pogranicze, nowe badanie: Twoje echo jest słyszane: śledzenie, profilowanie i kierowanie reklam w ekosystemie głośników Amazon Smart zostało wykonane przez naukowców z University of Washington, UC Davis, UC Irvine i Northeastern University.
Na wysokim poziomie badania wykazały, że Amazon i strony trzecie zbierają i udostępniają interakcje głosowe Alexa z głośników Echo nawet 41 różnym partnerom reklamowym. Dane te mogą być wykorzystywane do „wnioskowania” preferencji użytkownika i dostarczania ukierunkowanych reklam w głośnikach Echo, a także w Internecie. Te dane głosowe wydają się być bardzo dochodowe, ponieważ badanie twierdzi, że interakcje z inteligentnym głośnikiem uzyskują „30-krotnie wyższe stawki reklamowe od reklamodawców”.
W odpowiedzi dla The Verge, rzecznik Amazona Lauren Raemhild powiedziała, że firma wykorzystuje dane głosowe Alexa do umieszczania odpowiednich reklam w Amazon i innych miejscach, w których ma reklamy.
Jako analogia do doświadczenia, które miałbyś, gdyby zamówienie zostało złożone na Amazon.com lub piosenkę zamówioną przez Amazon Music. Jeśli poprosisz Alexę o papierowe ręczniki lub piosenkę do odtworzenia w Amazon Music, dane Amazona mogą pomóc Ci znaleźć odpowiednie reklamy na Amazon.com i innych stronach, na których Amazon ma reklamy.
Raemhild potwierdził, że używa również ukierunkowanych reklam na inteligentnych głośnikach Echo dla klientów, którzy korzystają z treści premium, z reklamami”.
Badanie wykazało, że ujawniono, że udostępniano tylko przetworzone transkrypcje danych Alexy, a nie surowy dźwięk, co zgadza się z tym, co mówi Amazon.
Jednak badania wzbudziły pytania o to, jak przejrzysty jest Amazon z danymi głosowymi Alexa. Wszystkie zewnętrzne umiejętności Alexa, które zbierają dane osobowe, są wymagane do opublikowania polityki prywatności.
Jednak raport wykazał, że te zasady były w najlepszym razie niepełne, a ponad 70 procent zbadanych umiejętności nie wspominało nawet o Alexie ani Amazonie, a tylko 10 umiejętności (2,2 procent) jasno określało praktyki gromadzenia danych w swoich politykach prywatności .
Naukowcy doszli do wniosku, że istnieje potrzeba większej przejrzystości i kontroli w zakresie gromadzenia danych, udostępniania i wykorzystywania inteligentnych platform głośnikowych oraz umiejętności osób trzecich. ”.
Ze swojej strony Raemhild z Amazona powiedziała:
Wiele wniosków wyciągniętych w tych badaniach zostało opartych na spekulacjach lub błędnych wnioskach autorów i nie odzwierciedla dokładnie sposobu działania Alexy.
…
Nie zajmujemy się sprzedażą danych osobowych naszych klientów i nie udostępniamy zapytań Alexa sieciom reklamowym.
Prywatność z Siri
Chociaż w badaniu nie wspomniano o Apple i Siri, badanie wprowadza rozróżnienie między tym, w jaki sposób Apple i firmy takie jak Amazon mogą przetwarzać poufne dane.
Apple wylądował w gorącej wodzie w 2019 roku, kiedy odkryto, że używa <1% nagrań Siri, aby ulepszyć wirtualnego asystenta, ale nie używał danych do reklam ani nie udostępniał ich partnerom.
A pod koniec 2019 r. Apple przestawił udostępnianie nagrań Siri na opcję opt-in. Oznacza to, że nagrania Siri nie są domyślnie udostępniane, a użytkownicy mają pełną kontrolę nad funkcją prywatności (Ustawienia > Prywatność > Analizy i ulepszenia > Ulepsz Siri i dyktowanie).
Uwaga: w iOS 15 wystąpił błąd, który Apple rozwiązał w iOS 15.4.
umieścić na youtube
Źródło: 9to5mac.com