Samoobsługowa naprawa Apple: pierwszy krok z dużą ilością miejsca na poprawę [Wideo]

Autor: Han Black | 04.05.2022, 20:42
Samoobsługowa naprawa Apple: pierwszy krok z dużą ilością miejsca na poprawę [Wideo]

Firma Apple uruchomiła witrynę samoobsługowej naprawy, w której można zamawiać części i narzędzia do najnowszych iPhone'ów oraz uzyskiwać dostęp do instrukcji napraw. To miłe posunięcie, a możliwość kupowania oryginalnych części jest czymś, o co od dawna prosili zwolennicy naprawy, ale niektórzy użytkownicy wydają się rozczarowani ograniczoną ofertą i uważają to za zbyt mało, za późno. Rzućmy okiem na to, co jest, a czego nie ma, i co trzeba zrobić, aby naprawić iPhone'a przy użyciu oryginalnych części.

Wideo: samoobsługowy warsztat Apple

Co jest dostępne na stronie

Na początek, co jest dostępne: Obecnie oferuje części zamienne do iPhone'a SE (trzeciej generacji), iPhone'a 12s i iPhone'a 13s. W przypadku obsługiwanych produktów witryna oferuje zapasowe baterie, dolne głośniki, aparaty fotograficzne, wyświetlacze, tace SIM i silniki Taptic. Witryna oferuje również narzędzia naprawcze, sprzedawane pojedynczo lub w ramach tygodniowego wynajmu w ramach zestawu specyficznego dla urządzenia. Narzędzia obejmują zarówno wkrętaki dynamometryczne i przecinaki do kleju, jak i specjalistyczne narzędzia i prasy do usuwania podgrzewanych wyświetlaczy.

Zwracanie wymienionych części

Kiedy po raz pierwszy spojrzałem na ceny, byłem nieco zaskoczony tym, jak wysokie są – niektóre z nich są mniej więcej na równi z sprowadzeniem urządzenia do Apple i naprawą na miejscu. Należy jednak wziąć pod uwagę kredyt otrzymany za zwrot wymienionej części. Kwota kredytu różni się w zależności od konkretnego elementu – około 25 USD za baterię, 30 USD za ekran i ponad 50 USD za aparat – aż 67 USD za aparat iPhone SE. To obniża cenę komponentu z 111 do 44 USD.

Chociaż sam kredyt jest miły, jest on również ważny, ponieważ pomaga zapewnić, że komponenty można odpowiednio poddać recyklingowi. Apple ma własne roboty do demontażu iPhone'ów, które rozbierają iPhone'y na części, aby można je było poddać recyklingowi, a ten kredyt za zwrócone komponenty stanowi zachętę dla ludzi do zwracania uszkodzonych komponentów do recyklingu, zamiast trafiać na wysypisko śmieci. Jest to szczególnie ważne w przypadku baterii litowych, które mogą stanowić zagrożenie pożarowe i nie powinny być umieszczane w standardowych pojemnikach na śmieci lub do recyklingu. Często zakrywamy ulepszenia w recyklingu baterii litowych koniec elektrek. Ponieważ zapotrzebowanie na magazynowanie energii o wysokiej gęstości stale rośnie, wraz ze wzrostem zastosowania pojazdów elektrycznych i rozwiązań do magazynowania energii w sieci, rośnie zapotrzebowanie na lit, a recykling baterii jest częścią tego rozwiązania. Wydaje się, że regularnie ogłaszane są kolejne zakłady recyklingu, więc przyznanie kredytu za zwroty jest doskonałym sposobem na zachęcenie do działań przyjaznych dla środowiska, które mogą pomóc w produkcji baterii do nowych telefonów.

Ograniczona obsługa urządzeń

Jedną z wielu skarg na premierę było to, jak ograniczony jest wybór części i wsparcie dla urządzeń. Możesz wejść na Apple.com już dziś i kupić zupełnie nowego iPhone'a 11, ale jeśli upuścisz go jutro, nie będziesz mógł kupić ekranu zastępczego. Apple ogłosił powstanie strony w zeszłym roku, więc miałem nadzieję, że uruchomią stronę z obsługą większej liczby urządzeń. Chociaż entuzjastom technologii łatwo jest spojrzeć na urządzenia, które mamy w kieszeni, mówiąc: „Cóż, ludzie i tak powinni aktualizować”, wiele osób nie chce – i nie musi – kupować nowego telefonu co drugi rok. Jeśli urządzenia, które mają, działają, po co ulepszać, a nie tylko je naprawiać i ograniczać e-odpady? Własny papier Apple wydana po uruchomieniu witryny podkreśla wydłużoną żywotność produktów Apple, zauważając, że iPhone 12 i 13s zachowują więcej swojej wartości niż jakiekolwiek inne modele smartfonów wydane w tym samym roku.

Budując trwały sprzęt, zapewniając bieżące aktualizacje oprogramowania i wygodny dostęp do napraw, konsumenci mogą dłużej korzystać z naszych urządzeń. Na przykład MacBook Pro działa średnio o 2-4 lata dłużej niż tradycyjne komputery PC. Produkty Apple mają zwykle wyższą wartość odsprzedaży i są częściej przekazywane nowym użytkownikom. Na przykład iPhone 12 i iPhone 13 zachowują więcej swojej wartości niż jakikolwiek inny model smartfona wydany w tym samym roku. Projektując produkty tak, aby były trwałe, robimy to, co właściwe dla naszych klientów i robimy to, co właściwe dla planety, maksymalnie wykorzystując ograniczone zasoby, których używamy do ich budowy.

Mamy nadzieję, że wraz z wypuszczaniem nowych iPhone'ów części do starszych pozostaną na stronie, a wsparcie zostanie rozszerzone na starsze urządzenia. Wiele osób korzysta z iPhone'a 11s, Xs, a nawet starszych urządzeń, które mogą korzystać z części zamiennych. Program nie ma również dostępnych części do żadnego z laptopów Apple lub innych urządzeń – tylko iPhone'y. W ogłoszeniu Apple powiedział, że planuje dodać obsługę komputerów Mac Apple Silicon jeszcze w tym roku. Nawet w przypadku obsługiwanych urządzeń istnieje szereg napraw, do których witryna nie zapewnia części – w tym przycisków i portu błyskawicy.

Zniechęcanie do używania?

Apple raczej nie zachęca swoich klientów do naprawy własnych urządzeń. Nie jest w najmniejszym stopniu.
Artykuł firmy Apple zatytułowany „Rozszerzenie dostępu do serwisu i napraw urządzeń Apple” omawia różne sposoby naprawy urządzeń przez klientów. Są to naprawy własne firmy Apple, wysyłane pocztą lub w sklepie Apple, autoryzowane serwisy Apple, niezależne firmy naprawcze oraz nowa naprawa samoobsługowa. Pierwsza część sekcji samoobsługowej naprawy mówi o tym, kto według Apple nie powinien korzystać z programu.

W przypadku zdecydowanej większości klientów najbezpieczniejszą i najbardziej niezawodną naprawę zapewnia sklep Apple Store lub jeden z tysięcy autoryzowanych serwisów Apple i niezależnych serwisów naprawczych na całym świecie. Naprawa nowoczesnych urządzeń elektronicznych, które są złożone, wysoce zintegrowane i zminiaturyzowane, nie jest łatwa — a ci technicy mają wiedzę, przeszkolenie, części i narzędzia, dzięki którym naprawa zostanie wykonana prawidłowo.

Moim zdaniem możliwość korzystania z własnych narzędzi i przewodników Apple ułatwia każdemu naprawianie własnych urządzeń, ale co prawda trudno argumentować, że jest to najlepsze rozwiązanie dla większości osób, które wolałyby po prostu mieć kogoś inny sobie z tym poradzić.

Instrukcja naprawy

Po przejrzeniu spisu treści i ostrzeżeń dochodzisz do części dotyczącej zamawiania części – i zawiera ona kod. W celu zakupu części zamiennej należy wpisać kod. Nie sądzę, że to okropne rozwiązanie, ponieważ pozwala Apple na pokrycie swoich podstaw i upewnienie się, że każdy wymieniający części przeczytał przynajmniej początkowe ostrzeżenia. Jednak przy zamawianiu części potrzebny jest nie tylko identyfikator instrukcji, ale także numer seryjny lub numer IMEI urządzenia, w którym części będą wymieniane. Wejściowy numer seryjny musi być zgodny z numerem seryjnym zwracanej części w celu uzyskania kredytu na zwróconą część.

Rzeczywiste instrukcje są dla mnie niezwykle dokładne. Instrukcje zawierają szczegółowe informacje na każdym kroku, w tym wiele dodatkowych ostrzeżeń i wskazówek, dzięki którym nawet ktoś, kto nigdy wcześniej nie naprawiał telefonu, może sobie poradzić.

Istnieje 31 kroków, aby usunąć wyświetlacz, a następnie kolejne 30, aby dodać nowy wyświetlacz.
Każda naprawa jest tak samo szczegółowa. Jednak po zakończeniu fizycznej naprawy niekoniecznie skończyłeś. Jeśli wymieniłeś wyświetlacz, baterię lub kamerę, musisz dokończyć konfigurację systemu. Instrukcja przekierowuje Cię do samoobsługowej pomocy technicznej firmy Apple w celu uzyskania instrukcji dotyczących konfiguracji systemu, co następnie wymaga skontaktowania się z zespołem pomocy technicznej przez czat lub telefon, aby rozpocząć proces. W podręczniku wspomniano, w jaki sposób konfiguracja systemu jest potrzebna do przesyłania wartości kalibracyjnych lub łączenia elementów uwierzytelniania biometrycznego. Chociaż jest to w porządku, byłoby miło, gdyby to narzędzie programowe można było usprawnić, aby nie wymagało kontaktowania się z zespołem pomocy technicznej w celu sfinalizowania naprawy. Musisz nawet skontaktować się z zespołem pomocy technicznej, gdy zwracasz wymienioną baterię.

SPOT – Operacja strony trzeciej

Dotarcie do zespołu wsparcia jest niezbędną częścią naprawy, ale to nie jest własny zespół wsparcia Apple, do którego się zwracasz. Witryna samoobsługowych napraw nie bez powodu: jest prowadzona przez stronę trzecią. Gdyby Apple naprawdę chciał wprowadzić nową ofertę, mógłby zintegrować sprzedaż części zamiennych bezpośrednio w Apple Store. To znacznie uprościłoby ten proces. W obecnej sytuacji części należy zamawiać na stronie selfservicerepair.com, która wysyła do Apple.com w celu pobrania instrukcji. Określone pliki PDF przekierowują Cię na stronę pomocy technicznej Apple, aby zainicjować proces konfiguracji systemu, który następnie odsyła Cię z powrotem do witryny samoobsługowej naprawy w celu skontaktowania się z zespołem pomocy technicznej. Apple mógł stworzyć punkt kompleksowej obsługi dla wszystkich napraw Apple, ale zamiast tego zamurowali go za oddzielną domeną z ograniczoną obsługą urządzeń i części.

Oto niektóre z makiet przeprojektowanego środowiska samoobsługowego… pic.twitter.com/aVYo8L14x4

— Parker Ortolani (@ParkerOrtolani) 29 kwietnia 2022

Nawet nie wspomniałem o bardziej skomplikowanych naprawach na poziomie płyty i braku schematów, ale to trochę więcej specjalizacji Louisa Rossmanna, a on szczegółowo o tym wspomniał kiedy zakrył uruchomienie usługi.

9to5Mac's Take

Chociaż bardzo krytycznie odnosiłem się do programu samoobsługowych napraw, naprawdę wierzę, że jest to pozytywny krok naprzód dla firmy – po prostu uważam, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Dostępna dzisiaj usługa nie jest najlepsza, jaką Apple mógł stworzyć. Mimo to posiadanie oficjalnych części i narzędzi Apple dostępnych do zakupu przez osoby fizyczne, które mogą również postępować zgodnie ze szczegółowymi instrukcjami Apple, pozwoli klientom poczuć się pewniej podczas wykonywania napraw. Mamy nadzieję, że wraz z wypuszczaniem przez Apple nowych urządzeń firma będzie pamiętać o naprawach konsumenckich i rozszerzy program na więcej swoich urządzeń i komponentów.

umieścić na youtube

Źródło: 9to5mac.com