Newcastle Apex Legends: wyjaśniono umiejętności pasywne, taktyczne i ostateczne
Legendy Apex’ Najnowszy grywalny bohater, Newcastle, jest odejściem od wcześniejszych Legend w dwóch obszarach: po pierwsze, jest legendą defensywną, typem obecnie przewyższającym liczebnie 2:1 przez typy ofensywne na Wierzchołek lista. Po drugie, obrona, którą zapewnia, nie polega na jego osobistej ochronie, a bardziej na zapewnieniu bezpieczeństwa jego drużynie.
Devan McGuire, projektant Respawn Entertainment odpowiedzialny za zestaw Newcastle, wyjaśnił w zeszłym tygodniu w głębokim zanurzeniu w mediach, że Newcastle wyewoluowało z prototypu, który zespół naszkicował w 2020 roku, zdając sobie sprawę, że ich skład nie ma wielu typów defensywnych. Ale ten zestaw, nazwany Axiom, pozostał na desce kreślarskiej, ponieważ programiści uznali, że „był to ogólnie dość samolubny zestaw i tak naprawdę nie uwzględniał żadnego z aspektów zespołu”.
Ale kiedy zespół scenarzystów dowiedział się o swoich planach wprowadzenia Jacksona Williamsa, brata Bangalore, jako grywalnej postaci, McGuire dostrzegł okazję do przerobienia zestawu Axiom Legend i nadania mu trochę większego celu.
„Jackson miał być bardziej obrońcą swojej rodziny, swojego oddziału, sprowadzić ich do domu” – powiedział McGuire. „I ten aspekt waleczności i heroizmu, od tego obrońcy, zmieszany z osłoniętymi elementami zestawu, który był na stole, stworzył tę fantazję, która naprawdę, naprawdę kliknęła, i pomysł rycerza w Wierzchołek było czymś, o czym zdaliśmy sobie sprawę, że ma sens”.
Wszystko to informuje o umiejętnościach pasywnym, taktycznym i ostatecznym, które Newcastle wnosi do igrzysk Apex. Fani widzieli już film Stories z Outlands, wyjaśniający osobiste pochodzenie Jacksona Williamsa i sposób, w jaki przyjął płaszcz Newcastle i dlaczego jest na arenie. Sesja zapoznawcza McGuire'a wyjaśniła, co będzie tam robił.
„Ten facet musiał być kimś, kto może bohatersko wskoczyć do walki, aby chronić drużynę” – powiedział McGuire. „To ktoś, kto poprowadzi szarżę, osłoni ich natarcie i będzie facetem, który nie zostawi nikogo w tyle”.
Mając to na uwadze, projektanci Respawna zaczęli od pasywnej umiejętności Newcastle, zwanej Retrieve the Wounded. To tarcza ożywiająca na nadgarstku, którą nosi, która może chronić siebie i kolegę z drużyny przed nadchodzącym ogniem, podczas gdy on ich ożywia. Retrieve the Wounded idzie o krok dalej, pozwalając Newcastle na przeciąganie powalonego towarzysza z drużyny, gdy są wskrzeszani, przenosząc obaj do lepszej osłony, jeśli jest to możliwe.
„Możliwość wyciągania kolegów z drużyny z ognia i ukrywania się, gdy ich ożywiasz, ma ogromny potencjał” – powiedział McGuire. „Żadna inna postać nie mogłaby tego zrobić w Wierzchołek. A tarcza, którą musisz ich chronić, daje ci pewność, że wykonasz te zagrania, podejmiesz ryzyko, a nie tylko rzucisz się tam i nie będziesz w stanie nic zrobić, gdy jesteś ostrzelany.
W grze Tarcza Wskrzeszenia jest zasilana przez osobistą Tarczę Powalania, którą nosi Newcastle, co oznacza, że gracze Newcastle, którzy znajdą na polu gry tarcze powalające o wyższym poziomie, proporcjonalnie wzmocnią efekty swojej umiejętności biernej. „Odkryliśmy, że to faktycznie tchnęło wiele nowego życia w niewykorzystany i niedoceniany przedmiot w grze, jako przedmiot łupu” — powiedział McGuire. Dla drużyny z Newcastle „pingowanie jest bardzo ważne; możesz zainwestować w swoje potencjalne zabezpieczenia w przyszłości.”
Zdolnością taktyczną Newcastle jest jego Mobilna Tarcza. To pole energetyczne jest ruchomą i wysoce skuteczną osłoną. McGuire zachwalał swoją taktyczną wszechstronność, od pomagania graczom w bezpiecznym awansowaniu; do pokrycia rekolekcji; do odparcia niespodziewanego manewru oskrzydlającego.
„Kiedy jest na otwartej przestrzeni, Newcastle może ponownie nacisnąć ten przycisk taktyczny, aby przekierować swoją pozycję do nowej pozycji na mapie” – wyjaśnił McGuire. „oznacza to, że możesz skręcić za róg w budynku, możesz się cofnąć, jeśli jesteś na otwartej przestrzeni i musisz wycofać się z powrotem do osłony lub w locie pojawi się osoba trzecia, możesz obrócić tarczę wokół, by bronić otwartej flanki”. Ponieważ Mobilna Tarcza jest oparta na energii, odbija ogień, ale pozwala drużynie przez nią szarżować.
Mobilna tarcza jest w pewnym sensie zniszczalna, ponieważ ma górną i dolną połowę, które można zdjąć oddzielnie od siebie. „[To daje] pewien sytuacyjny wybór dla przeciwników, którzy czują, że muszą spalić tarczę, aby dostać się do Newcastle” – powiedział McGuire. „Możesz więc spalić górę i oddać strzały w głowę i ciało, lub możesz spalić dół i wybrać te odsłonięte nogi, które ogólnie zadają mniej obrażeń, ale mogą być zmuszeni do porzucenia tarczy w otwartym."
Wreszcie, Ultimate Newcastle, Castle Wall, to miejsce, w którym naprawdę manifestuje się motywacja pisarzy i osobowość Newcastle. Dzięki superumiejętności gracze mogą skakać na duże odległości, a następnie uderzać tarczą Newcastle w ziemię, tworząc potężną barierę energetyczną, która odrzuca wrogów. Dodatkowo, jeśli spróbują się przez niego przebić, zostaną spowolnieni i otrzymają przy tym obrażenia.
Ale to ta umiejętność skakania naprawdę wyraża Newcastle jako postać, powiedział McGuire. „Kiedy opuszczasz wizjer hełmu i podnosisz superumiejętność, masz na sojusznikach mechanizm automatycznego blokowania” – powiedział. „Możesz nałożyć na nie zamek, pod warunkiem, że nie są zakopane w bunkrze czy coś takiego”. Doskok do członka drużyny namierzonego na cel zapewnia skokom Newcastle większą wysokość i większą odległość.
„Możesz wyobrazić sobie postać będącą na otwartej przestrzeni […] możesz na to zareagować, uratować ją, wejść tam i dać im szansę na walkę, aby przywrócić ją do gry, io tym jest ten bohaterski film Saviors ”, powiedział McGuire, odnosząc się do zwiastuna wiedzy z sezonu 13, który spadł w zeszłym tygodniu.
Newcastle będzie piątą legendą defensywną (do dziewięciu ofensywnych), a McGuire powiedział, że stoi na linii z dwoma legendami klasy wsparcia: Lifeline i Loba. McGuire i projektanci czuli, że tego rodzaju brak równowagi sprawił, że sezon 13 był odpowiednim momentem, aby wprowadzić do gry wszechstronnego, zorientowanego na obronę bohatera, aby gracze byli zaangażowani w coś innego niż specjalista od szturmu.
„Być może w Internecie pojawiły się niektóre z tych prototypów, które eksplorują [nowe] przestrzenie, widzą listę, która jest na stole, widzimy ofensywne legendy, które istnieją, i chcemy wprowadzić struktury klas [Defense i Support]” – powiedział McGuire później. „Chcemy mieć graczy, którzy będą grać na tych polach. To nasz pierwszy krok do ogólnego rozwiązania tego konkretnego problemu”.
Newcastle będzie dostępne po premierze sezonu 13: Saviors 10 maja i będzie można je odblokować w podstawowej grze za pomocą cyfrowej waluty, 12 000 tokenów legend (zdobytych w grze) lub 750 monet Apex, które można nabyć w pakiecie o wartości 9,99 $. 1000, najmniejsza ilość sprzedana w grze.
Źródło: www.polygon.com