Recenzja Rogue Legacy 2: roguelite, który można odtwarzać w nieskończoność
Około 10 godzin mojej przygody z roguelite w Rogue Legacy 2, generator losowych spadkobierców gry służył mi postacią Rangera z ogromną łyżką zamiast zwykłego łuku i strzały. Nie odrzucając ciekawego zwrotu, złapałem chłopaka od łyżki i ruszyłem na kolejny bieg Nieuczciwe dziedzictwo 2kręty, ciągle resetujący się zamek.
Pomimo jego potężnego narzędzia — które skakało po pokoju, zadając krytyczne obrażenia rykoszetami — mój bohater w końcu upadł na szkielet, wybuch ognia lub jakieś kolce, tak jak wszyscy jego przodkowie przed nim. Ale jego śmierć tylko podsyciła mój głód odkryć — z łyżkami, obracającymi się młotkami, tajemniczymi kosami i pizzą, które czasami zdobiły moje biegi, wiedziałam, że nigdy się nie zmęczę Rogue Legacy 2niekończące się bzdury.
W ciągu dziewięciu lat między pierwszym z nich pojawiło się wielu roguelitów Nieuczciwe dziedzictwo i jego niedawno wydana kontynuacja. Trochę - Hades, Zabij iglicę, Pociąg potworów, Ocaleni wampiry — wspięli się do panteonu wyjątkowych gier opartych na bieganiu, z widokiem na niekończące się morze kilkudziesięciu naśladowców, którzy nie mogli skupić mojej uwagi po kilku biegach. Na szczęście Rogue Legacy 2 sprostał wysokim standardom wyznaczonym przez oryginał i przebił się przez hałas roguelite, oferując czysty chaos.
W Rogue Legacy 2, podobnie jak we wszystkich roguelitach, meta-celem jest powtarzanie przebiegów w kółko, zdobywanie stopniowego postępu i stałych ulepszeń po każdej śmierci. Ale w przeciwieństwie do innych roguelitów – nawet niektórych z moich ulubionych – nigdy nie chcę umieszczać Rogue Legacy 2 po kolejnej nieudanej próbie bossa. Chętnie podnoszę swój miecz, topór, łuk, laskę, włócznię lub łyżkę i natychmiast cofam.
Podobnie jak w pierwszej grze, Rogue Legacy 2 czerpie swoją długowieczność z systemu „spadkobierców”, który pozwala mi na początku każdego biegu wybrać nowego potomka. Tak naprawdę są tylko zbiorem losowych zaklęć, broni i talentów z kilkunastu klas postaci — ale łatwo jest przywiązać się do tych, które prowadzą mnie szczególnie daleko w grę. Mogę również użyć złota z poprzednich biegów, aby ulepszyć posiadłość mojej rodziny (co odblokowuje kolejne klasy i ulepszenia statystyk), kupić nową zbroję lub zastosować specjalne runy, aby zwiększyć moje umiejętności.
Każda z tych wielu funkcji sprawia, że zawsze mam do dyspozycji nowe narzędzia i efekty. Nawet jeśli dostanę dziedzica z takimi samymi kombinacjami, jak ich przodek, układ zamku, niezliczone ulepszenia, które zdobyłem w ostatnich pokoleniach, i wszechobecna szansa na dziwaczne przedmioty (takie jak łyżka) sprawią, że moja przygoda nie będzie grać w ten sam sposób.
Jednakże, Rogue Legacy 2największą siłą jest czasami słabość. Gra zaciemnia konkretne efekty cech i reliktów, zanim zdobędziesz je po raz pierwszy, co wymusza wczesne eksperymentowanie, ale może być dość frustrujące, gdy stanie się główną przyczyną mojej następnej porażki. Przegrałem wiele obiecujących biegów, ponieważ znalazłem nowy, tajemniczy relikt tylko po to, by odkryć, że ma on silny negatywny efekt uboczny. W jednym przypadku poddałem się i wycofałem swojego bohatera, gdy odkryłem ich tajną cechę, co oznaczało, że mogłem zadawać obrażenia tylko atakami krytycznymi. I nawet teraz, z ponad 30 godzinami gry, istnieją cechy i relikty, których nigdy więcej nie podniosę, ponieważ są po prostu zbyt nieprzyjemne, aby sobie z nimi poradzić.
Być może najtrudniejszy aspekt Rogue Legacy 2Chaos polega na zaakceptowaniu, jak rzadkie są naprawdę te „doskonałe” biegi. Umarłem po zdobyciu doskonałej kombinacji klas, reliktów i broni, wiedząc, że prawdopodobnie już nigdy nie odzyskam tej dokładnej konfiguracji. Ale to wielka zasługa gry, że – pomimo stosunkowo wysokiego poziomu trudności – zwykle czułem, że każdy z wybranych przeze mnie bohaterów ma szansę na walkę. Więc kiedy tracę tych jedynych w swoim życiu spadkobierców, jak chłopak z łyżką, po prostu lekceważę to i staram się o nich pamiętać, wiedząc, że nigdy więcej ich nie zobaczę.
Piękno Rogue Legacy 2 w ten sposób wykorzystuje przypadkowość i uwalnia ją w znakomicie wyważonych seriach. Nawet jeśli każdy bohater nie zapada mi w pamięć jak chłopiec łyżka, mogę spojrzeć wstecz na portrety moich dawnych przodków, a oni opowiedzą mi historię. Pamiętam pierdzącą Walkirię, która została spalona na chrupko przez kulę ognia, albo gigantycznego Rycerza, który mógł uderzać wrogów przez sufit, nie opuszczając ziemi.
Tak łatwo jest się znudzić i sfrustrować w roguelitach po godzinnym uderzaniu głową w ten sam zestaw pokoi lub bossów. Gry takie jak Hades lub Martwe komórki obejść ten problem, dając graczom dziesiątki kompilacji do złożenia w każdym biegu. Jednak te gry są stosunkowo uproszczone — pomimo dużej losowości nadal dają mi wystarczająco dużo narzędzi, aby dostosować grę do mojego stylu gry. W takich przypadkach naginam grę do mojej woli. Rogue Legacy 2z drugiej strony znacznie to utrudnia. Jeśli nie zginam się i nie spotkam w połowie meczu, prawdopodobnie się zepsuję.
Rogue Legacy 2Niezwykle losowa natura zmiażdżyłaby słabszą grę, ale Cellar Door Games wykorzystuje tę presję, aby tworzyć diamenty. Nawet jeśli czasami jest to frustrujące, Rogue Legacy 2 nigdy nie pozwala mi się nudzić, a to wystarczy, aby odróżnić go od stosu roguelitów, które pojawiły się w oryginalnej grze. Jestem za 30 godzin Rogue Legacy 2i wciąż odkrywam nowe zabawki do zabawy. Ale nadal nie znalazłem innej łyżki.
Rogue Legacy 2 został zwolniony z wczesnego dostępu 28 kwietnia Xbox Series X, Xbox One, oraz Okna PC. Gra została zrecenzowana przez Parowy za pomocą kodu dostarczonego przez Cellar Door Games. Vox Media posiada spółki afiliacyjne. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może zarabiać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon tutaj.
Źródło: www.polygon.com