Organizatorzy związkowi z branży gier spotkali się z prezydentem Biden

Autor: Philippa Axinous | 06.05.2022, 00:46
Organizatorzy związkowi z branży gier spotkali się z prezydentem Biden

Walka o uzwiązkowienie przemysłu gier dotarła w czwartek aż do Białego Domu. To tam Alex Speidel, jeden z głównych organizatorów United Paizo Workers, spotkał się z prezydentem Bidenem, wiceprezydentem Kamalą Harris i sekretarzem pracy Martym Walshem w Gabinecie Owalnym. Zdjęcie na koncie prezesa na Twitterze . potwierdził spotkanie.

Obecni w Gabinecie Owalnym wraz ze Speidelem byli członkowie produkcje sikorki (Legenda Vox Machina), które są zorganizowane w ramach IATSE. Był tam również prezes Amazon Labour Union Chris Smalls. Smalls, najbardziej znany przywódca związkowy biorący udział w tym wydarzeniu, został poproszony o zeznania przed senacką komisją budżetową przez jej przewodniczącego, senatora Bernie Sandersa.

„To nie jest lewica ani prawica”, powiedział Smalls, mówiąc o prawie do uzwiązkowienia bez nielegalnej ingerencji kierownictwa. „To jest kwestia klasy robotniczej i to pracownicy na dole powodują, że te korporacje odchodzą”.

Sanders skorzystał z okazji, aby zatrzasnąć to, co nazwał Niszczenie związków przez Amazon. Stwierdził, że „Amazon zrobił wszystko, co legalne i nielegalne, aby pokonać wysiłki organizowania związków”.

Podczas gdy pracownicy centrów dystrybucji Amazon w całym kraju mieli trudności z organizowaniem swoich miejsc pracy, pracownicy Paizo mieli znacznie łatwiejszą drogę do dobrowolnego uznania — to znaczy do formalnego uznania przez kierownictwo Paizo za jednostkę rokowań zbiorowych. Według Speidela, ostateczny impuls został dokonany z pomocą kontyngentu niezależnych pisarzy, którzy po prostu przestali przyjmować nowe prace.

Według komunikatu prasowego wydanego przez Paizo Workers, Speidel podzielił się z prezydentem Bidenem, w jaki sposób ci wolni strzelcy „zaczęli odmawiać przydziałów od firmy w solidarności z prośbą pracowników o dobrowolne uznanie ich związku”. To zbiorowe działanie, powiedział Speidel, było kluczowe dla wzmocnienia pozycji pracowników pełnoetatowych.

„To był zaszczyt móc rozmawiać o kampanii CWA mającej na celu zorganizowanie pracowników zajmujących się technologią i grami, a także dzielić się niesamowitą pracą wykonaną przez United Paizo Workers, a także naszych niezależnych pisarzy” – stwierdził Speidel w komunikacie prasowym. Mam nadzieję, że administracja będzie nadal wspierać pracowników organizujących się na rzecz związków we wszystkich sektorach i że ten impet może zostać przywrócony CWA, aby mogli kontynuować kampanię CODE-CWA. Każdy pracownik zasługuje na związek!”

CODE-CWA powstało w 2020 roku z pomocą Emmy Kinema, współzałożycielki Game Workers Unite, oddolnej organizacji działającej na rzecz uzwiązkowienia branży gier wideo. Jak na ironię, to pracownicy firmy najbardziej znanej z gier fabularnych, takich jak Pionier oraz Starfinder który pomógł wytyczyć drogę. Inne inicjatywy związkowe zostały również zainicjowane w Raven Software, części Activision Blizzard i Keywords Studios. Keywords Studios ściśle współpracuje z BioWare, a także innymi wydawcami i programistami w celu zapewnienia jakości (QA).

Źródło: www.polygon.com