Patent na wirtualny papier firmy Apple może sprawić, że powrócimy do skeuomorficznego świata w zestawie słuchawkowym Apple
Firma Apple otrzymała dziś patent na koncepcję wyświetlacza graficznego, którą nazywa wirtualnym papierem, i uderzyły mnie dwie rzeczy – jedna o jego początkach, a druga o tym, co może nam powiedzieć o przyszłym języku projektowania Apple.
Patent dotyczy wizualnej reprezentacji papieru w formie trójwymiarowej, co jest oczywiście typem interfejsu użytkownika, który najbardziej pasuje do nadchodzącego zestawu słuchawkowego rzeczywistości mieszanej Apple…
Patent na papier wirtualny
Jak Patentowo Jabłko zauważono, firma z Cupertino została dzisiaj przyznał patent która przenosi koncepcję składania papieru ze świata 2D do świata 3D.
Dzisiaj Urząd Patentów i Znaków Towarowych USA oficjalnie przyznał firmie Apple patent dotyczący przyszłego wykorzystania Virtual Paper na urządzeniach, które będą mogły zgniatać, obracać, składać i zginać, zachowując jednocześnie nienaruszoną grafikę w różnych pozycjach, gdy wirtualny papier zmienia kąty i perspektywy. Wirtualny papier może zawierać treści w rzeczywistości mieszanej w 2D, 3D i animacje, w których obraz może stale się zmieniać w zależności od konkretnego stanu, w jakim się znajduje. To całkiem fajne rzeczy, które są teraz w toku.
Język patentowy Apple jest, jak zwykle, znacznie gęstszy.
Podczas gdy wirtualna zawartość 3D jest wyświetlana w taki sposób, że wirtualna zawartość 3D jest ograniczona w obwodzie wirtualnego papieru, wirtualna zawartość 3D może wystawać z pierwszej strony wirtualnego papieru, a wyświetlanie wirtualnej zawartości 3D jest na podstawie drugiego zestawu współrzędnych światowych. Z drugiej strony zawartość wirtualna 2D jest wyświetlana jako zgodna z powierzchnią wirtualnego papieru w oparciu o pierwszy zestaw współrzędnych światowych. W niektórych przykładach wykonania druga strona wirtualnego papieru, która jest przeciwieństwem pierwszej strony wirtualnego papieru (np. tylna strona), jest wyświetlana z zrasteryzowaną, zgodną reprezentacją wirtualnej treści 3D, np. efektem rozmycia lub cień wirtualnej zawartości 3D, wraz z zrasteryzowaną, zgodną reprezentacją wirtualnej zawartości 2D.
Uderzyły mnie w tym dwie rzeczy.
To najnowsza iteracja koncepcji z 1983 roku
Po pierwsze, jest to właściwie najnowsza iteracja koncepcji, którą po raz pierwszy zaobserwowano w LISA w 1983 roku!
Każdemu, kto nigdy nie używał komputera osobistego przed Macem i Windowsem, trudno jest zrozumieć, jaką rewolucyjną zmianę wprowadził Apple.
Przed LISA komputery po prostu wyświetlały listę nazw plików i folderów w formie tekstowej. To, co Apple dał kilku osobom w 1983 r., a wielu innym, wprowadzając na rynek Macintosha w 1984 r., było graficzną reprezentacją biurka. Katalogi były teraz pokazywane jako foldery, podobnie jak te papierowe, które były wówczas powszechnie używane. Dokumenty były pokazywane jako wirtualne kartki papieru, z zaznaczeniem ich zawartości, za pomocą różnych ikon dla dokumentów pisanych, arkuszy kalkulacyjnych i grafik.
Naprawdę jedyną zmianą od tego czasu jest to, że ikony są teraz małą miniaturą pierwszej strony rzeczywistej treści, co jest dość małą zmianą w ciągu 39 lat! Ta koncepcja z 1983 roku z pewnością przetrwała próbę czasu.
Spowoduje to powrót do bardziej skeuomorficznego interfejsu użytkownika
Jedną z największych zmian w języku projektowania Apple na przestrzeni lat było oczywiście przejście od skeuomorficznego świata, którego pionierem był Scott Forstall, do płaskiej konstrukcji wprowadzonej, gdy ówczesny szef projektowania sprzętu Jony Ive przejął również kontrolę nad projektowaniem oprogramowania.
Forstall i Steve Jobs byli znani z upodobania do tak zwanego projektu skeuomorficznego. Materiały ze świata rzeczywistego, takie jak skóra i papier, pojawiały się w projektowaniu oprogramowania, zwłaszcza na iPadzie, gdzie aplikacja Kontakty wyglądała jak prawdziwa książka adresowa, a aplikacja Kalendarz była oprawiona skórą.
Po zwolnieniu Forstalla Jony Ive przejął projektowanie oprogramowania, które doprowadziło do iOS 7 i nowszych wersji tego, co mamy dzisiaj.
Patent Apple sugeruje, że zestaw słuchawkowy Apple może sprawić, że firma powróci do bardziej skeuomorficznego świata, gdy przejdzie z 2D do 3D.
Spodziewamy się, że zestaw słuchawkowy Apple do rzeczywistości mieszanej zostanie wprowadzony na rynek pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Górne zdjęcie: Winicjusz Amano /Unsplash ; Zdjęcie LISA: Aukcja RR ; Zdjęcie na papierze: Kelly Sikkema /Unsplash
umieścić na youtube
Źródło: 9to5mac.com