Twórcy Final Fantasy 14 rozprawiają się z nielegalnymi modami
Deweloperzy podjęli działania przeciwko dwóm streamerom, którzy używali modów podczas grania w MMORPG Final Fantasy 14 żyć przed publicznością. Dwóch streamerów, Hiroro i Bagel Goose, zostało umieszczonych w więzieniu „w grze” po tym, jak użyli modów do naruszenia warunków usługi. Aktywna moderacja to najnowsze osiągnięcie, które wywołało większą dyskusję i niepokój na temat używania modów w popularnej grze online Square Enix.
Final Fantasy 14 to tętniący życiem świat online, w którym gracze biorą udział w wieloetapowych rajdach na wysokim poziomie jako zespoły. Podczas gdy gra nadal otrzymuje regularne łatki, gracze podjęli się tworzenia modów, które poprawiają aspekty gry, takie jak grafika lub funkcje poprawiające jakość życia. Mody, które umożliwiają graczom poprawienie informacji w HUD w grze, takich jak mechanika bitwy i obrażenia na sekundę. Informacje te są często wykorzystywane przez najlepszych graczy do wykonywania trudnych rajdów.
Mody naruszają Regulamin Gry. Square Enix podejmuje teraz działania przeciwko Hiroro, Bagel Goose i innym streamerom za używanie przez nich modów. W VOD, możesz zobaczyć Bagel Goose wysyłany do „więzienia” Final Fantasy 14, czyli obszaru o nazwie Mordion Gaol, gdzie gracze są wysyłani, aby porozmawiać z ogólnym moderatorem. Stamtąd moderator zadecyduje o konkretnej karze dla gracza, czy będzie to tymczasowy ban, odebranie określonych przedmiotów, czy tak dalej. Streamer Hiroro został podobnie ukarany, ale od tego czasu VOD zostały tylko usunięte zostawianie zrzutów ekranu z egzekucji.
Mody lub narzędzia stron trzecich są zabronione w Final Fantasy 14, chociaż korzysta z nich wielu graczy. 9 maja producent i reżyser Naoki Yoshida opublikował post na blogu na urzędnik Final Fantasy 14 stronie internetowej stwierdzające, że konta graczy mogą zostać zawieszone, a nawet zbanowane za używanie modów. Następnie post zawiera listę modów dla HUDów. Stwierdza, że modyfikacja niepowtarzalnego identyfikatora w celu pokazania dodatkowych informacji była zabroniona. Należy wspomnieć, że chociaż deweloperzy pracują nad oficjalnym rozwiązaniem tego problemu, proces ten może zająć trochę czasu.
Blog Yoshidy i bardzo widoczne akty moderacji wywołały większą dyskusję na temat moderacji na platformie. Gracze często interpretowali wiele wypowiedzi Yoshidy o narzędziach innych firm, które są w porządku, o ile gracze nie nękają ludzi, ale teraz nie są pewni, co jest dozwolone, a co nie. Ponadto dla wielu członków społeczności wciąż nie jest jasne, czy twórcy zaczną egzekwować bardziej rygorystyczną politykę blokowania wszystkich modów, czy tylko niektórych. Na przykład niektórzy gracze używają modów w celu ułatwienia dostępu, takich jak usuwanie efektów cząsteczkowych w celu zmniejszenia zmęczenia oczu.
Firma Polygon skontaktowała się ze Square Enix w celu uzyskania wyjaśnień i zaktualizuje artykuł, gdy otrzymamy odpowiedź.
Źródło: www.polygon.com