Szef Xbox przeprasza, gdy Starfield, opóźnienia Redfall budzą obawy dotyczące składu 2022

Autor: Anry Sergeev | 13.05.2022, 18:51
Szef Xbox przeprasza, gdy Starfield, opóźnienia Redfall budzą obawy dotyczące składu 2022

Opóźnienia w grze zdarzają się cały czas i zawsze są rozczarowujące. Ale w tym tygodniu ogłoszono opóźnienia w dwóch tytułach Bethesdy i ekskluzywnych konsolach Xbox — Starfield, od Bethesda Game Studios i Redfall, z Arkane — uderzył szczególnie mocno.

Obie gry otrzymały daty 2022 podczas zeszłorocznej letniej prezentacji Xbox i reprezentują pierwsze prawdziwe owoce 7 USD Microsoft. 5 miliardów nabycia Bethesdy. Będą to pierwsze od czasu zakupu tytuły Bethesdy, które nie zostały wydane na PlayStation. Mają być również uwzględnione w pierwszym dniu biblioteki Xbox Game Pass. Starfield, w szczególności był gorąco oczekiwany, będąc pierwszą dużą grą RPG od twórców The Elder Scrolls 5: Skyrim oraz Fallout 4 za siedem lat.

Oba zostały teraz przesunięte na pierwszą połowę 2023 r. Co najważniejsze, Xbox nie ma żadnych znaczących wydań z wewnętrznych studiów zaplanowanych na 2022 r. Fani są oczywiście niezadowoleni; W zeszłym roku Microsoft obiecał, że co kwartał będzie wprowadzał do Game Pass „co najmniej jedną” własną grę.

Szef Xbox, Phil Spencer, zgłosił się na Twittera, aby zaoferować wsparcie dla opóźnienia, a także pomoc skruchy. Te decyzje mogą być trudne dla zespołów zaangażowanych w te gry i naszych fanów. Chociaż w pełni popieram danie zespołom czasu na wydanie tych wspaniałych gier, gdy będą gotowe, słyszymy opinie ” on napisał. „Oczekuje się zapewnienia jakości i spójności, będziemy nadal pracować, aby lepiej sprostać tym oczekiwaniom”.

Te decyzje mogą być trudne zarówno dla zespołów, które biorą udział w tych meczach, jak i dla naszych fanów. Chociaż wspieram zespoły, które mogą publikować te niesamowite gry, gdy tylko będą dostępne, słyszymy również Wasze opinie. Będziemy dążyć do zapewnienia jakości i spójności. https://t.co/mIfXGd3rui

— Phil Spencer (@XboxP3) 12 maja 2022

Ale jakie są te oczekiwania i dlaczego rozmowa wokół nich jest tak napięta? Opóźnienie w przypadku tytułu tak złożonego i ambitnego jak Starfield nie jest bezprecedensowy, a takie zapowiedzi zazwyczaj spotykają się ze sporą rezygnacją i „opóźniona gra może w końcu być dobra, ale zła gra jest zła na zawsze” – cytuje Miyamoto. Tak było z pewnością w przypadku niedawnego i podobnego opóźnienia do flagowego tytułu Nintendo 2022, sequel do The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Tak nie jest w przypadku Starfield oraz Redfall.

Problem polega na tym, że pusty harmonogram Xbox na 2022 r. wskazuje na długą drogę, przed którą stoi Microsoft, aby zmienić trwającą od lat szał przejmowania studia Spencera – która zakończyła się w tym roku zdumiewającą kwotą 68 USD. Zakup Activision Blizzard za 7 miliardów — w rzeczywiste oprogramowanie. W ciągu czterech lat dział gier Microsoftu rozrósł się do konstelacji studiów o niespotykanej dotąd wielkości i zakresie, i istnieją uzasadnione pytania, które można zadać na temat zdolności organizacji Xbox do zarządzania tym ogromnym procesem rozwoju.

Gry – czy to ze studiów przejętych od 2018 roku, czy z bardziej ugruntowanych części imperium Xbox – po prostu nie wychodzą. Bardzo niewiele powiedziano lub powiedziano o grach na placach zabaw” Bajka i Teorii Ninja Piekielne Ostrze 2, które zostały ogłoszone lata temu. Laboratoria nieumarłych” Stan rozkładu 3, Koalicji Idealna ciemność, i Rare wiecznie dzikie podobno wszyscy brną w piekło rozwoju lub rozległe restarty. Double Fine, Tango Gameworks i Acquisitions nie wyszły jeszcze poza „wciąż wymagane umową, aby gry były wydawane na PlayStation”.

Rare’s Everwild, po raz pierwszy ogłoszony w 2019 roku.
Obraz: Rzadki/Microsoft

Nawet Turn 10 Studios, na którym wcześniej można było liczyć, że co dwa lata będzie wydawać nową Forza Motorsport jak w zegarku, nie wydało gry od 2017 roku. (Jego ponowne uruchomienie serii jest jedyną możliwością wydania pod koniec 2022 roku Xbox, ale to wcale nie jest oczywiste. )

Chociaż żadne z powyższych nie jest niezwykłe ani szczególnie niepokojące, wzięte razem, nie dają one dokładnego obrazu zarządzania projektami Xbox Game Studios. Niepokój z tego powodu może wyjaśniać, dlaczego Xbox podjął – z perspektywy czasu, nierozsądną – decyzję o ustaleniu stałej daty z listopada 2022 r. Starfield w zeszłym roku, pomimo powszechnych zakłóceń harmonogramów związanych z pandemią, ambicji projektu i nieco chwiejnych wyników Bethesda Game Studios w zakresie dopracowywania i naprawiania swoich gier.

Jason Schreier z Bloomberga powiedział że słyszał, że ta data premiery sprawiła, że ​​niektórzy Starfield programiści „niezwykle martwili się”, że może stać się „następną” Cyberpunka“, odnosząc się do nieudanego, niedokończonego wydania gry CD Projekt.

Zeszłej wiosny przed E3 rozmawiałem z kilkoma osobami ze Starfield, którzy bardzo martwili się zobowiązaniem do daty 11-11-22 w oparciu o postępy, które poczynili do tej pory. („Następny Cyberpunk” był terminem pływającym). Dobrze dla Bethesdy za zwlekanie nawet po ogłoszeniu tej konkretnej daty. https://t.co/QdWFf0zGIY

— Jason Schreier (@jasonschreier) 12 maja 2022

Miejmy nadzieję, że tego niefortunnego wydarzenia udało się uniknąć, a opóźnienie złagodziło presję na personel Bethesdy, co można uznać za pozytywną rzecz. I prawdą jest, że Microsoft zgromadził tak wiele talentów i tak wiele godnych pozazdroszczenia właściwości podczas szaleństwa akwizycji, że nieuchronnie będzie w stanie zaoferować właścicielom Xbox i subskrybentom Game Pass mnóstwo gier na dłuższą metę.

Ale opóźnienia do Starfield oraz Redfall Rzuć ostre światło na zdolność konsoli Xbox do zarządzania swoim rozległym imperium programistycznym, niezależnie od tego, czy faktycznie są tego symptomatyczne. Nic dziwnego, że Spencer uważa, że ​​jeśli chodzi o dostarczanie „jakości i spójności”, jego zespoły wciąż mają coś do udowodnienia.

Źródło: www.polygon.com