Twoje zachowanie online i lokalizacja są udostępniane reklamodawcom 747 razy dziennie – raport

Autor: Han Black | 17.05.2022, 14:36
Twoje zachowanie online i lokalizacja są udostępniane reklamodawcom 747 razy dziennie – raport

Firmy zajmujące się technologiami reklamowymi udostępniają reklamodawcom informacje o Twoim zachowaniu i lokalizacji w Internecie średnio 747 razy dziennie w Stanach Zjednoczonych i 376 razy dziennie w Europie, zgodnie z raportem grupy ds. wolności obywatelskich. Opisuje tę praktykę jako największe naruszenie prywatności na świecie.

Raport mówi, że Google jest największym przestępcą, stosując proces zwany licytowaniem w czasie rzeczywistym (RTB), aby umożliwić reklamodawcom kierowanie reklam do użytkowników Internetu poprzez zachowanie przeglądania i lokalizacje…

TechCrunch cytuje a raport opracowane przez Irlandzką Radę Wolności Obywatelskich (ICCL).

Google i inni kluczowi gracze w szybkim, opartym na monitoringu systemie aukcji reklam przetwarzają i przekazują dane użytkowników miliardy razy dziennie.

„RTB to największe zarejestrowane naruszenie danych, jakie kiedykolwiek odnotowano”, przekonuje ICCL. „Śledzi i udostępnia to, co ludzie oglądają online i ich rzeczywistą lokalizację, 294 miliardy razy w Stanach Zjednoczonych i 197 miliardów razy w Europie każdego dnia”.

Co to jest licytowanie w czasie rzeczywistym?

Gdy zobaczysz reklamę w witrynie, może ona zostać automatycznie zarezerwowana na kilka milisekund przed jej wyświetleniem.

Sposób, w jaki to działa, ma być nieszkodliwy. Załóżmy, że odwiedzasz witrynę z rzeczami do zobaczenia w Bostonie, a Google ma umowę na sprzedaż przestrzeni reklamowej w tej witrynie. Fakt, że odwiedziłeś witrynę, oznacza, że ​​Google wie, że jesteś zainteresowany wizytą w Bostonie. Twój adres IP może być również wykorzystany do określenia Twojej ogólnej lokalizacji. Tak więc oprogramowanie Google do zautomatyzowanej sprzedaży reklam może ogłosić: „Mamy 100 000 osób z zachodniego wybrzeża USA, które są zainteresowane wizytą w Bostonie – ile zapłacisz, aby wyświetlić im reklamę?”

Reklamodawcy zainteresowani tą grupą odbiorców wprowadzili już dane do systemu sprzedaży reklam Google, podając kwotę, jaką są gotowi zapłacić za reklamy do różnych grup docelowych. Google znajduje firmę z najwyższą podaną kwotą, a następnie wyświetla jej reklamę.

Na czym polega problem z prywatnością?

Chociaż reklamodawcy nie znają Twojej tożsamości, firmy zajmujące się technologiami reklamowymi mogą zbierać informacje z Twojej przeglądarki, które ujawniają znacznie więcej niż tylko Twoją lokalizację i konkretną odwiedzaną witrynę.

Jako Czasy finansowe zgłoszone w 2019 r. organy ochrony prywatności wyraziły obawy, że pliki cookie są wykorzystywane do zbierania danych na wielu stronach internetowych odwiedzanych przez ludzi i że można to wykorzystać do stworzenia szczegółowego profilu – co może być nielegalne w niektórych krajach.

Aby zebrać więcej danych, firmy często wysyłają dane przeglądarki stronom trzecim w celu wzbogacenia danych, aby móc zbudować profil potencjalnej wartości danej osoby dla reklamodawców […]

„Skala tworzenia i udostępniania profili danych osobowych w [licytacjach w czasie rzeczywistym] wydaje się nieproporcjonalna, inwazyjna i niesprawiedliwa, zwłaszcza gdy w wielu przypadkach osoby, których dane dotyczą, nie są świadome, że takie przetwarzanie ma miejsce” – czytamy w raporcie.

W szczególności raport wykazał, że firmy nielegalnie zbierały i wymieniały się danymi specjalnej kategorii, co wymaga wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą. Może to obejmować rasę, seksualność, stan zdrowia lub poglądy polityczne danej osoby.

Chociaż dane nie są powiązane z konkretną tożsamością – to znaczy nikt zaangażowany nie zna Twojego imienia i nazwiska – mogą być powiązane z profilem reprezentującym osobę.

Kto udostępnia szczegóły Twojego zachowania w sieci i lokalizacji?

ICCL twierdzi, że Google w największym stopniu wykorzystuje RTB, a Microsoft to kolejny duży gracz. Organizacja nie była w stanie zmierzyć wykorzystania RTB przez Facebook i Amazon.

Liczby zawarte w raporcie są prawdopodobnie ostrożnym szacunkiem pełnego zakresu RTB, ponieważ ICCL zawiera zastrzeżenie, że: „Liczby przedstawione dla transmisji RTB jako niskie szacunki. Dane branżowe, na których się opieramy, nie obejmują transmisji Facebooka ani Amazon RTB”.

Według raportu Google, największy gracz w systemie RTB, umożliwia 4698 firmom otrzymywanie danych RTB dotyczących ludzi w USA, podczas gdy Microsoft – który zwiększył swoje zaangażowanie w RTB w grudniu zeszłego roku, kiedy kupił firmę reklamową Xandr od AT&T – twierdzi, że może wysłać dane do 1647 firm.

Jeśli chcesz zobaczyć podział według stanów USA i krajów europejskich, możesz to zrobić w raporcie.

umieścić na youtube

Źródło: 9to5mac.com