Wyzwania dotyczące zestawu słuchawkowego rzeczywistości mieszanej firmy Apple, od Jony'ego Ive'a po żywotność baterii, ciepło, koszty i brak dyscypliny

Autor: Michael Korgs | 20.05.2022, 19:21
Wyzwania dotyczące zestawu słuchawkowego rzeczywistości mieszanej firmy Apple, od Jony'ego Ive'a po żywotność baterii, ciepło, koszty i brak dyscypliny

Ten raport uzupełniający koncentruje się na trudnościach, z jakimi zmagał się Apple podczas opracowywania zestawu słuchawkowego rzeczywistości mieszanej. Informacja potwierdza szczegóły, które Bloomberg przedstawił w ostatnich latach. Ale zagłębia się także głębiej w problemy, z jakimi borykał się projekt, od Jony'ego Ive'a po moc, baterię, ciepło, koszty, a nawet rzekomy brak dyscypliny ze strony zespołu AR/VR.

Na początku tego tygodnia The Information udostępniło część pierwszą tego raportu. Według źródeł, które pracowały nad zespołem gogli rzeczywistości mieszanej, wczesne problemy, które zaczęły się już w 2016 roku, obejmowały między innymi CEO Tima Cooka, który nie był „mistrzem” projektu, a Jony Ive odrzucił pomysł stworzenia zestawu VR, który go obraca. do aktualnego projektu AR/VR.

  • Związane z: Bloomberg: Szefowie Apple zaprezentowali niedawno zestaw słuchawkowy rozszerzonej rzeczywistości zarządowi firmy, sugerując, że produkt jest bliski premiery

Część druga raportu The Information potwierdza to, co Bloomberg donosił w 2020 r., że Jony Ive również podjął w 2019 r. decyzję, aby zespół słuchawkowy porzucił projekt, który współpracował ze stacją bazową, aby połączyć go z mniej wydajnym, ale prostszym zestawem słuchawkowym, który działał jako samodzielne urządzenie.

Dwie osoby, które były zaznajomione z demonstracjami, powiedziały, że

Dyrektor generalny Apple Tim Cook i Jonathan Ive, ówczesny dyrektor ds. projektowania w Apple, obejrzeli prototypowe zestawy słuchawkowe VR, aby pokazać, jak wypadłyby w porównaniu. Zestaw słuchawkowy współpracujący ze stacją bazową miał doskonałą grafikę, w tym fotorealistyczne awatary, podczas gdy wersja samodzielna przedstawiała awatary bardziej jak postacie z kreskówek. Mike Rockwell, wiceprezes Apple odpowiedzialny za zespół AR / VR firmy, faworyzował zestaw słuchawkowy ze stacją bazową, wierząc, że według tych dwóch osób najwyżsi szefowie Apple nie zaakceptują gorszej jakości wizualnej wersji samodzielnej.

On się mylił. Według osoby, która ją znała, naciskałem na samodzielną wersję zestawu słuchawkowego od pierwszych dni projektu. Ive był ostatecznie wspierany przez najwyższe kierownictwo Apple. Mimo to Rockwell zapewniał ich, że może stworzyć świetny produkt. Wybór ten miał trwałe konsekwencje dla wielokrotnie opóźnianego zestawu słuchawkowego, który nosi wewnętrzną nazwę kodową N301.

Mówi się, że ta decyzja spowodowała wiele trudności, ponieważ zespół ds. słuchawek próbował zrównoważyć żywotność baterii i wydajność, jednocześnie minimalizując wytwarzanie ciepła, aby ludzie nie byli popaleni podczas korzystania z urządzenia ”.

Źródła podają, że niepowodzenie Mike'a Rockwella – lidera w dziedzinie słuchawek – dostarczającego „wysokiej jakości doświadczenie mieszanej rzeczywistości, o którym powiedział kierownikom Apple’a”, jest głównym powodem, dla którego produkt był tak wiele razy opóźniany.

Według trzech źródeł zaznajomionych z tą sprawą,

Liderzy Apple oczekują doświadczenia AR, które znacznie przewyższa to, co Meta Platforms (firma macierzysta Facebooka) oferuje w zakresie grafiki, śledzenia ciała i opóźnień. Opóźnienie odnosi się do opóźnienia między ruchami użytkownika a tym, co widzi na ekranie. Nawet jedna dziesiąta sekundy opóźnienia między ruchem głowy użytkownika a tym, co jest wyświetlane na jego zestawie słuchawkowym, może powodować nudności.

W zespole ds. słuchawek pojawił się również podział co do tego, jaki powinien być klient docelowy. Niektórzy twierdzą, że zmiana kursu z mocniejszego zestawu słuchawkowego ze stacją bazową na samodzielne urządzenie było niewłaściwym posunięciem Jony'ego Ive'a.

Niektóre z tych osób obwiniają Ive'a, który, jak twierdzą, zasadniczo zmienił przeznaczenie zestawu słuchawkowego z produktu, którego twórcy i profesjonaliści używaliby przy biurku, na przenośne urządzenie dla konsumentów. Ci ludzie uważają, że Apple powinno najpierw stworzyć zestaw słuchawkowy dla profesjonalistów, aby zainspirować ich do tworzenia treści, zanim udostępni je konsumentom.

Nowy raport The Information zawiera szczegóły, takie jak integracja 14 kamer, rozwiązywanie problemów ze strumieniem wideo i problemy z procesorem, które również są przeszkodami.

Kolejną decyzją projektową, która znacznie zwiększyła wyzwania techniczne związane z zestawem słuchawkowym Apple, było włączenie 14 kamer, które pozwalają uchwycić wszystko, od obrazów świata zewnętrznego po mimikę twarzy i gesty ciała.

Firma Apple musiała stworzyć procesor sygnałowy Bora, aby przetworzyć wszystkie obrazy. Ale inżynierowie Apple stanęli przed wyzwaniami technicznymi, zmuszając Bora do pracy z głównym procesorem zestawu słuchawkowego o nazwie kodowej Staten. Komunikacja tam i z powrotem między dwoma chipami zwiększa opóźnienie, co może powodować nudności u osób noszących zestaw słuchawkowy.

Oznaczało to, że Apple musiało dodać kolejny element układanki: kodek do przesyłania strumieniowego. I podobno to nie zostało w pełni wyjaśnione.

Jeszcze większym wyzwaniem dla projektu był brak dyscypliny.

Przed 2019 r. miał swobodną kulturę, działając prawie jak startup w Apple, powiedział cztery osoby zaznajomione z zespołem. Pracownicy przeprowadzili burzę mózgów nad nowymi funkcjami i wypróbowali pomysły, które mogą nigdy nie zostać zrealizowane.

Apple sprowadziło Kim Vorrath, weterana firmy, aby poprowadził projekt. Dan Riccio został później mianowany szefem sprzętu do nadzorowania zestawu słuchawkowego rzeczywistości mieszanej.

Vorrath stworzył więcej struktury w grupie. Każdy zespół musiał opracować definiujące funkcje, które będą używane z oprogramowaniem zestawu słuchawkowego. Miało to ich zachęcić i zwiększyć odpowiedzialność. Po jej dołączeniu inżynierowie zostali zapoznani z koncepcją, którą wykorzystała w inżynierii oprogramowania, znaną jako „sześciotygodniowy sprint”, powiedziały dwie osoby zaznajomione z tą sprawą.

Co ciekawe, nawet po tym, jak Jony Ive odszedł z Apple, niektórzy członkowie zespołu ds. słuchawek musieli udać się do jego domu, aby uzyskać „zatwierdzenie zmian”.

Osoba zaznajomiona z tematem powiedziała, że ​​Ive pracuje jako konsultant Apple od czasu jego odejścia. Wspomniał również, że Ive często pomaga byłemu zespołowi dopracować preferencje dotyczące rozmieszczenia kamery, ergonomii i żywotności baterii. Według dwóch osób, nadal musiałem podróżować z Cupertino w Kalifornii do San Francisco, aby zatwierdzić zmiany.

Innym interesującym faktem jest to, że przez lata ulepszałem projekty słuchawek. Jego ostatnie preferencje to noszenie baterii z zestawem słuchawkowym, a nie zintegrowanie go z kaskiem.

Wreszcie wyzwaniem był koszt. Firma Apple wyznaczyła Dana Riccio, dyrektora zarządzającego projektem.

Raporty Bloomberg i The Information sugerują, że Apple obecnie patrzy na cenę od ponad 2000 do 3000 USD.

Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat wyzwań związanych z zestawem słuchawkowym Apple, zapoznaj się z pełny raport z Informacji.

umieścić na youtube

Źródło: 9to5mac.com