Samsung Australia jest winien 9,7 miliona dolarów za fałszywe zarzuty dotyczące wodoodporności
Sąd Federalny Australia zobowiązana SAMSUNG zapłacić 14 milionów dolarów za oszukańczą kampanię marketingową, co zostało zauważone przez PhoneArena. Omawiana reklama sugerowała, że niektóre wodoodporne smartfony tej firmy mogą być używane na basenach i na plażach. wprowadzenie własnej strony internetowej SAMSUNG nie radzę.
Reklamy były publikowane od marca 2016 do października 2018 ze zdjęciami smartfonów z tej serii Galaktyka A,, S7 oraz S8. Wszystkie posiadają wodoodporność IP68, co oznacza, że można je całkowicie zanurzyć w wodzie na długi czas – w tym przypadku do 30 minut na głębokość 1,5 metra. Ale ta ochrona dotyczy tylko świeżej wody - słona i chlorowana woda w basenie to inna sprawa.
W 2019 r. Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów poleciła Samsung Australia ustosunkowanie się do tych roszczeń, a Sąd Federalny nakazał Samsungowi zapłatę. Głowa ACC Gina Cass Gottlieb mówi, że organizacja rozpatrzyła setki skarg od właścicieli Galaktyka, którzy twierdzą, że ich telefony uległy awarii lub przestały działać po kontakcie z wodą. Słabym punktem wydaje się być port ładowania: jeśli telefon jest używany w wodzie morskiej lub chlorowanej, a następnie ładowany, zanim port całkowicie wyschnie, może wystąpić korozja.
Wszystko to jest dobrym przypomnieniem, że nawet wysoki stopień wodoodporności, taki jak IP68, ma pewne ograniczenia. Najlepiej jest być ostrożnym, zanim uwierzysz w to, co widzisz w telewizji i nie pływaj ze smartfonem.
Źródło: Pogranicze