Moder zmienił DLSS na FSR 2.0 w Cyberpunku, co zwiększyło liczbę klatek na sekundę

Autor: Vadim Osiyuk | 27.06.2022, 08:22
Moder zmienił DLSS na FSR 2.0 w Cyberpunku, co zwiększyło liczbę klatek na sekundę

Technologie supersamplingu od Nvidia oraz AMD działają w podobny sposób, ale z kilkoma różnicami. Dlatego modderowi PotatoOfDookm udało się ponownie nauczyć Cyberpunk 2077 z DLSS na FSR 2.0 i uzyskaj imponujący wynik. 

Należy zauważyć, że Cyberpunk oficjalnie wspiera DLSS oraz SFO wersja 1.0 ale FSR 2.0 nie został jeszcze zbudowany. Dlatego autor modyfikacji nazywa swoje dzieło „hackiem” – nie zaimplementował niektórych aspektów, które powinny wpłynąć na jakość obrazu. Projekt ZiemniakZagłady zastępuje wymagane dla DLSS pliki na nowe, które tłumaczą technologię Nvidia na czysty FSR 2.0 polecenia. 

Mod jest wciąż w fazie rozwoju, ale już pokazuje imponujące wyniki. Według PotatoOfDoom, używając FSR 2.0 udało się podwoić liczbę klatek na sekundę na GTX 1080 w rozdzielczości 4K - do 45 fps. Na co obraz praktycznie nie cierpiał. Inni gracze zgłaszają, że byli w stanie biegać w ten sposób Cyberpunk 2077 na GTX 970 w 1080p przy 30 fps i zwiększ liczbę klatek na 5700XT z 50 do 86 fps przy ustawieniach ultra. 

Użytkownicy modyfikacji mogą napotkać kilka problemów: 

  • Mod psuje się po zmianie ustawień graficznych. Traktowane przez ponowne uruchomienie gry 
  • Na animowanych ekranach w grze podczas jazdy znajduje się hosting - aureola obrazu. Autor ma już do czynienia z tą chorobą.

Mod jest dostępny pod tym linkiem. Znajdują się tam instrukcje instalacji.