Instagram planuje zamienić wszystkie posty wideo w Reels

Autor: Michael Korgs | 01.07.2022, 16:48
Instagram planuje zamienić wszystkie posty wideo w Reels

Wygląda na to, że Meta naprawdę przykłada wagę do Reels. Na Twitterze strateg mediów społecznościowych Matt Navarra udostępnił powiadomienie o eksperymentalnej funkcji Instagrama, w której stwierdzono, że wszystkie posty wideo będą rozpowszechniane jako Reels w aplikacji. Jeśli Twoje konto jest publiczne, oznacza to, że każdy może obejrzeć Twój film i wykorzystać oryginalny dźwięk do stworzenia własnej rolki. Jeśli ustawisz swój profil jako prywatny, tylko bliscy znajomi będą mogli oglądać Twój film, ale inni użytkownicy mogą go pobrać jako część swojego remiksu. Jedynym sposobem, aby uniemożliwić innym używanie Twojego Reel do remiksów, jest wyłączenie opcji w Ustawieniach lub uczynienie jej bezużyteczną dla każdego przesłanego filmu.

Ten rozwój nie jest zaskoczeniem, zauważa TechCrunch, biorąc pod uwagę, że filmy w stylu TikTok szybko zajęły miejsce aplikacji wideo na Instagramie i Facebooku. Kiedy Mark Zuckerberg przedstawił czwarty kwartalny raport wyników Facebooka za 2021 r., zauważył, że Reels jest obecnie najpopularniejszym typem treści Meta. W niedawnym liście wysłanym do pracowników, Chris Cox z Reels Ecosystem nazwał to „jasnym punktem” dla firmy i powiedział, że jest to również „jasne miejsce” dla firmy we wcześniejszym komunikacie. Dodał, że jednym z głównych celów Meta na drugą połowę 2022 roku jest jak najszybsze zarabianie na rolkach.

Według badania, czas spędzony na oglądaniu krótkich filmów wzrósł czterokrotnie od zeszłego roku, przy czym Facebook odpowiada za 80 procent wzrostu. W rezultacie firma posunie się nawet do przeprojektowania stron głównych Instagrama i Facebooka, aby lepiej zintegrować je z kanałem. Przekształcenie wszystkich postów wideo w Reels dałoby firmie więcej materiału do rozpowszechniania, co może skutkować większą ilością czasu spędzonego na oglądaniu filmów na platformie i większymi zarobkami z reklam, gdy format zostanie ostatecznie zarobiony. Nie każda funkcja testbed na Instagramie trafia do szerokiej wersji i jest zbyt wcześnie, aby zobaczyć, czy ta przetrwa testy.

Źródło: www.engadget.com