Dwa lata po premierze Hypercharge – kolorowa strzelanka o walczących zabawkach – stała się popularna

Autor: Vadim Osiyuk | 06.07.2022, 22:54
Dwa lata po premierze Hypercharge – kolorowa strzelanka o walczących zabawkach – stała się popularna

Hypercharge: Unboxed - strzelanka o zabawkowych mężczyznach, która ukazała się kilka lat temu, otrzymała dobre recenzje, ale nie mogła przyciągnąć uwagi dużej liczby osób. Teraz los daje grze drugą szansę: niespodziewanie rozprzestrzeniła się w Internecie i zaczęła zbierać miliony wyświetleń. 

Główna rozgrywka w Hypercharfe: Unbodex polega na budowaniu struktur obronnych i odpieraniu fal wrogów w otoczeniu zwykłego życia: na podwórku, w garażu, w kuchni i tak dalej. Wszystkie postacie to figurki do zabawy, które można dostosować. Dostępny jest tryb pojedynczy, kooperacja dla maksymalnie czterech osób i PvP dla ośmiu. 

Osobno twórcy z Digital Cybercherries Notatka, przeciwstawiając się systemowi pay-to-win w grach i drogim DLC. Hypercharge tak naprawdę nie ma tego wszystkiego: tylko jeden pakiet kosmetyczny można kupić z dodatków, a także pakiet dla tych, którzy chcą wesprzeć studio i ścieżkę dźwiękową. 

Od 2017 r. Hypercharge jest we wczesnym dostępie, a w kwietniu 2020 r. doczekał się premiery. Otrzymała swój udział w uznaniu: ma 91% pozytywnych recenzji na Steamie i kilka nagród, w tym „Indie rock” z wersją Indie DB oraz grant od Epic Games. Ale sukces komercyjny, sądząc po tej samej stronie na Steamie, nigdy nie nadszedł: recenzji było niewiele - mniej niż 2000, a jednoczesny dostęp online nie przekraczał 1000 osób. Hypercharge został również wydany na Switchu, ale i tam premiera nie została zauważona. 

Teraz Digital Cybercherries zaplanowało port na Xboxa i zaczęło publikować w nich GIF-y z rozgrywką Świergot, i nagle gra strzeliła! Oto ten post  pojawił się 3 lipca i w momencie pisania wiadomości zebrał 14,3 mln odsłon. Dla porownania: przyczepa z sierpnia 2021, który jest osadzony na oficjalnej stronie gry, zebrał zaledwie 50 000 odsłon w ciągu prawie roku.