Twórcy Halo udostępnią modderom wycięte treści z dwóch pierwszych gier

Autor: Vadim Osiyuk | 07.07.2022, 19:17
Twórcy Halo udostępnią modderom wycięte treści z dwóch pierwszych gier

343 Opublikowane branże wpis na blogu, w którym przekazaliśmy kilka ekscytujących wiadomości: oddany zespół w studiu przekopał archiwa starego materiału i znalazł kilka zasobów wyciętych z Halo: Combat Evolved i Halo 2. Teraz te zasoby mają zostać przeczesane i umieszczone w ręce społeczności. 

Według twórców mają oni magazyn z plikami Halo 1 i Halo 2, ale na przestrzeni lat przekształcił się on w dość chaotyczną stertę danych. W 2021 r. rozpoczęli restrukturyzację tych archiwów – autorzy inicjatywy liczyli na ocalenie jak największej liczby źródeł i stopniowo zdawali sobie sprawę, że część znalezisk może trafić do fanów. 

W tym celu 343 Industries zebrało niewielki zespół specjalistów o nazwie Digsite: przyjrzeli się zasobom i, jeśli to możliwe, uczynili je inteligentnymi - na przykład tworząc animacje lub poprawiając shadery. W rezultacie obecni właściciele serii Halo chętnie dzielą się następującymi informacjami:

Halo: rozwinięto walkę

  • Fragmenty treści z czasów, gdy Halo miało być strategią czasu rzeczywistego na komputery Mac. Wśród nich są transport, broń, animacje, modele cyborgów i kosmitów. 
  • Iteracje pistoletu plazmowego i karabinu plazmowego, a także kilka wersji pistoletu maszynowego i „karabinu mikrofalowego”. 
  • Oryginalna wersja transportowca Spectre, samolotu Kestrel i czołgu stealth Viper. 
  • Kilka rodzajów transportu, których ekipa Digsite nie mogła powołać do życia, więc zostawiają to modderom – czołg Predtech i łódź Doozy.
  • Elitarne Przymierze modelu z 1998 roku, a także stwory Slugman Thornbeast, Blind Wold i Killbug.
  • Kilka map do różnych celów – od piaskownicy do testowania elementów gry po lokacje do wyciętych trybów w grze i bardzo dziwne szkice kampanii fabularnej. 

Halo 2

  • Transport Mongoose, samochód Uberchassis i Prosiaczek, wersja zabawkowa Warthhog.
  • Alphamoon - wycięta mapa kampanii fabularnej. Niektóre jego części trafiły do ​​innych segmentów fabuły, ale gracze nigdy nie widzieli tego poziomu w jego oryginalnej formie.
  • Earth City - mapa z dema Halo 2 na targach E3 2003. Wiadomo, że była to kurz w oczach: nie udało się osiągnąć poziomu jakości pokazanego w finalnej wersji gry. 

Zasoby będą dostępne w zestawie narzędzi dołączonym do Halo: The Master Chief Collection. Według 343 Industries danych jest wystarczająco dużo, aby tworzyć na jego podstawie mody, a nawet przenosić je do innych części Halo (ale nie do innych gier - zabrania tego licencja dystrybucyjna). 

Zasoby zostaną wkrótce udostępnione. Kiedy dokładnie powiemy później - najpierw trzeba zakończyć niektóre procesy wewnętrzne.