Rudowłosego bohatera Straya grały dwa koty - i inne szczegóły dotyczące projektu

Autor: Vadim Osiyuk | 13.07.2022, 10:35
Rudowłosego bohatera Straya grały dwa koty - i inne szczegóły dotyczące projektu

Autorzy Straya opublikowali mały wstęp do gry – opowiadali tam o głównym bohaterze, jego towarzyszu i otoczeniu. Dla najbardziej uważnych strona zawiera ukryte zdjęcia kotów, które są częścią BlueTwelve Studio.

W Stray bezimienny kot musi odnaleźć drogę do domu, przemierzając ulice dziwnego cybermiasta zamieszkanego wyłącznie przez roboty. Przygodę przeprowadzili miłośnicy kotów – nagrodzili bohatera wszystkimi cechami charakterystycznymi dla nieustraszonego przedstawiciela kociej rodziny.

Wąsaty bohater potrafi:

  • Śpij wszędzie – to użytkownik sam decyduje, kiedy i gdzie kot powinien się zdrzemnąć. Dzięki dotykowemu sprzężeniu zwrotnemu i dźwiękowi z głośników DualSense czujesz, jakby zwierzę osiadło na kolanach gracza.
  • Ostrzenie pazurów - kiedy ruda drapie meble i różne powierzchnie, adaptacyjne wyzwalacze dają wrażenie, że coś pęka.
  • Poczuj otoczenie - kot może ocierać się o przyjazne roboty, w razie potrzeby chować się w pudełkach i wchodzić w interakcje z określonymi przedmiotami.
  • Upuszczanie przedmiotów z wysokości to zachowanie znane wszystkim właścicielom kotów, które potrafią znaleźć ukryte obszary i przejścia.
  • Miau - do tej akcji przypisany jest specjalny przycisk. Możesz głosować ile chcesz.
  • Zbadaj - język ciała zwierzęcia podpowie Ci, gdzie zachować szczególną ostrożność.

Co jeszcze można przeczytać w materiale:

  • Na początku opowieści kot spotyka małego drona B-12. Nie od razu wiadomo, dlaczego zdecydował się pomóc, ale współpracując ze sobą, bohaterowie będą mogli w pełni poznać miasto.
    • B-12 tłumaczy napisy z języka robotów i wchodzi w interakcję z obiektami elektronicznymi.
    • Nosi przedmioty questowe i przechowuje "wspomnienia", których można się później nauczyć.
    • Wskazuje kierunek do aktualnego celu
    • Rozświetla ciemne zakamarki ścieżki.
    • Odpycha wrogów, jeśli ta umiejętność jest odblokowana. Ale ze względu na rozmiar nie wszyscy przeciwnicy są na niego gotowi.
  • Miasto jest zamieszkane przez roboty humanoidalne. Każdy reaguje inaczej na pojawienie się kota, dlatego konieczne jest nauczenie się odróżniania przejawów agresji od życzliwości.
    • Niektóre mechanizmy pomogą ci wykonać zadanie.
  • Inspiracją dla metropolii było miasto-twierdza Kowloon w Hongkongu. Pionowość i wielopoziomowość „zapewnia kotu idealny plac zabaw”.
    • Tylko kot może wspinać się w określone miejsca - w ten sposób kuśnierz będzie mógł odkryć tajemnice przeszłości i teraźniejszości. Na przykład, dokąd poszli ludzie i jak rośliny przetrwały bez światła słonecznego?
  • Bohatera grał nie jeden kot, ale dwa. Jego pierwowzorem był Myorto - czerwony kot Viv i Kuli, założycieli BlueTwelve. A sfinks o imieniu Oscar pomógł uczynić animacje bardziej realistycznymi.

Stray ukaże się 19 lipca na PC i PlayStation. Gotowy spać i dużo miauczeć?