Współtwórca uniwersum Mass Effect – o nagłej popularności Garrusa, wstępnych pomysłach na zakończenie i nie tylko
Pisarz Drew Karpishin znany ze swojej pracy przy Star Wars: Knights of the Old Republic i dwóch pierwszych Mass Effect. Niedawno uruchomił zbiórkę pieniędzy na Kickstarter na swoją nową książkę i aby to uczcić, zorganizował sesję pytań i odpowiedzi na Reddit.
Zebraliśmy najciekawsze komentarze.
O efekt masowy
" — Czy BioWare od początku planowało, że Garrus i Tali powrócą w Mass Effect 2 i będą opcjami romansowymi?
- Zawsze wiedzieliśmy, że wrócą jako partnerzy. Ale byłem trochę zaskoczony tym, co fani powieści chcieli zobaczyć. Ogólnie rozumiem urok Tali: jej twarz nigdy nie jest widoczna, łatwo można sobie wyobrazić coś, co wygląda jak osoba. (Chociaż ma takie dziwne nogi!) Garrus mnie zaskoczył. Ale kiedy fani tego chcieli, postanowiliśmy zrobić z nim romans!”
"- Jak zakończyłbyś serię Mass Effect?
- Mieliśmy bardzo szorstkie pomysły. Z grubsza rzecz biorąc, Zhentsiv został zwabiony do przemienników, a następnie cała sieć została wysadzona w powietrze, aby zniszczyć Zhnetsova. Ale przekaźniki również zapadały się, a wszystkie galaktyczne społeczności były od siebie odizolowane. Ale musieliśmy dowiedzieć się o wiele więcej szczegółów, a ta opcja miała swoje własne problemy. Na przykład, co robić w kolejnej części serii?”
— Czy Turianowi i Quarianowi można urodzić dziecko?
— Nie znam „oficjalnego” stanowiska w tej sprawie, ale uważam, że to niemożliwe. Poszczególne rasy w Mass Effect są biologicznie zbyt różne, aby się ze sobą krzyżować. Z wyjątkiem Azari, oczywiście, bo to czyniło ich wyjątkowymi.
Ale to tylko moja opinia. Nie pracuję już nad Mass Effect, więc jeśli BioWare chce stworzyć dzieci turianowo-quarian, to ich wybór.
"- Co myślisz o Mass Effect: Andromeda?
— Nie grałem w Andromedę (a także w Mass Effect 3). Kiedy opuściłem zespół Mass Effect, zdecydowałem, że muszę oderwać się od niego na dobre, w przeciwnym razie franczyza mnie pożre i nie będę mógł skupić się na nowych projektach.
O Rycerze Starej Republiki
„ — Czy BioWare miało pomysły na Knights of the Old Republic II zanim gra została przekazana Obsidianowi?
- Nie mieliśmy szansy zajść tak daleko. Różni partnerzy (wydawcy itp.) jasno przedstawili swoje stanowisko: sequel powinien zostać wydany w ciągu roku. Uważaliśmy, że to nierealistyczne określenie jakości, do której dążyliśmy. Więc nawet nie zaczęliśmy rozmawiać o tym, co możemy zrobić dalej”.
"- Co myślisz o KOTOR II jako sequelu i nadchodzącym remake'u KOTOR I?
- Moim zdaniem KOTOR II ma dobrą historię, ale wydaje się, że jest czymś osobnym, a nie bezpośrednią kontynuacją oryginału. To musiał być sprytny ruch ze strony Obsidian.
Remake jest dla mnie interesujący, ponieważ znam wiele osób, które nad nim pracują. To bardzo utalentowani ludzie, więc zastanawiam się, co zrobią."
Pańskie zdanie na temat Rycerzy Starej Republiki II zostało również zadane w innym pytaniu. Tam Karpyshin wyraził się następująco:
„Moim zdaniem fabuła w KOTOR II jest znakomita. Różni się od mojego stylu, ale nadal jest piękny. Ale było wiele drobiazgów - błędów i drobnych problemów projektowych, które przyćmiły wrażenie. Moim zdaniem jest to świetny przykład tego, dlaczego tak ważne jest, aby mieć wystarczająco dużo czasu na dopracowanie gry przed premierą. A Obsidian tym razem nie miał. (Dlatego odmówiliśmy wykonania KOTOR II).”
Obecnie Drew Karpyshyn nie tylko pisze książki, ale także pracuje nad fabularnym RPG w ramach Archetype Entertainment. Wydawca Wizards of the Coast jest domem Dungeons & Dragons and Magic: The Gathering, ale ta gra będzie początkiem nowego uniwersum science-fiction. Nie ma jeszcze daty premiery.
Zdjęcie: Wszechświat efektu masy