Znalazłem grę, którą Phil Spencer zamknął jako pierwszy
W latach 90. ubiegłego wieku studio Totally Games wyrobiło sobie markę, wypuszczając gry o lotach. Jej najsłynniejszym dziełem była seria kosmicznych strzelanek Star Wars: X-Wing. Być może ten tytuł zostałby przejęty przez inny projekt, gdyby nie został anulowany przez Microsoft.
Portal Axios był w stanie: dostać informacje (a nawet wideo ) o wyłączności pierwszej konsoli Xbox, która nigdy się nie wydarzyła. Mowa o Knights of Decayden (zwanej też Knights of Decadyn i Project Archipelago) - grze, w której gry Totally miały łączyć lot i fantasy. Jaki był projekt:
- Użytkownicy kontrolowali rycerza na latającym koniku morskim. Potrafi przemieszczać się między wyspami wyglądającymi jak drapacze chmur i latać nad morzem.
- Rozgrywka łączyła walkę dystansową i walkę w zwolnionym tempie z potworami i innymi rycerzami na powierzchni. Pod wodą bohaterowie walczyli z morskimi stworzeniami.
- Gra obejmowała zarówno jednego gracza, jak i multiplayer.
Początkowo firma Sony zaproponowała, że Knights of Decayden zostanie wydana na PlayStation 2. Jednak później projekt Totally Games został uchroniony przez Microsoft. Zgodnie z planem gra miała zostać wydana tylko na Xboksie w ciągu roku od rozpoczęcia sprzedaży konsoli w 2001 roku.
Założyciel Totally Games Larry Holland wspomina, że Rycerze Decayden byli "niezwykle ambitny i równie głupi projekt". Stworzenie nowego świata opartego na unikalnym systemie walki nie było łatwe. Ale to nie jest najbardziej nieprzyjemna rzecz - kierownik zgodził się na napięty termin, aby nie zwalniać pracowników i nie zwiększać budżetu.
Deweloperzy zostali zmuszeni do pracy w trudnych warunkach, aby „naoliwić” kadrę kierowniczą Microsoftu. Ale mieli niewielkie doświadczenie w branży gier i nie ufali twórcom – jak mówi Holandia, jeden z menedżerów, który tworzył Excela.
Mimo cierpień zespołu akcja została zamknięta na początku 2022 roku. Założyciel Totally Games przyznaje, że Knights of Decayden naprawdę wyglądało wtedy na surowe: „Nie rozwiązaliśmy wszystkich problemów ze skalą, szybkością i walką w zwarciu”.
Nikt inny niż on sam był odpowiedzialny za anulowanie Knights of Decayden Phil Spencer. Potem po prostu przeniósł się do działu gier firmy Microsoft. Jego pierwszym zadaniem jako szefa jednego z regionów było zamknięcie projektu Totally Games. Nigdy wcześniej nie robił czegoś takiego.