„Co może być gorszego niż więzienie?” - Autor protokołu The Callisto o tworzeniu historii gier
Autor: Vadim Osiyuk | 18.07.2022, 21:08
Ojciec Dead Space i autor nadchodzącego The Callisto Protocol Glen Schofield (Glen Schofield) dał trochę wywiad Informator gry. Jego opowieści o tworzeniu horroru towarzyszą nowe fragmenty rozgrywki.
Zebraliśmy najciekawsze z rozmowy:
- Po opuszczeniu Activision Scofield postanowił zrobić sobie przerwę i często wyjeżdżał na pustynię malować. Szkicując, myślał o grach, które można by stworzyć. Jednym z nich był Protokół z Kallisto.
- Projektant gry pozwolił zakorzenić się pomysłowi nowego horroru i stopniowo przemyślał jego oprawę.
– Dobra, chcę przenieść akcję na jeden z księżyców Jowisza. Ale który? Potem zbadałem pytanie i wybrałem Kallisto. Miałem zamiar skorzystać z więzienia – co może być gorszego niż przebywanie w więzieniu, prawda?
- W przeciwieństwie do Dead Space, The Callisto Protocol nie posiadało gotowego zakończenia na początku produkcji. Scofield i zespół wpadli na kilka pomysłów na zakończenie - jeden z nich przeszedł kilka zmian przed przejściem do ostatecznej wersji.
- Podobna sytuacja miała miejsce na początku historii.
- Ukończenie historii i scenariusza zajęło półtora roku.
Protokół Callisto zostanie wydany 2 grudnia 2022 roku na PC, PlayStation i Xbox. Wcześniej twórcy podzielili się informacjami o systemie walki horroru, a także o samej rozgrywce i głównym bohaterze. Dodatkowo, poziom brutalności ma zostać znacznie zwiększony w porównaniu do Dead Space.