„Co może być gorszego niż więzienie?” - Autor protokołu The Callisto o tworzeniu historii gier

„Co może być gorszego niż więzienie?” - Autor protokołu The Callisto o tworzeniu historii gier

Ojciec Dead Space i autor nadchodzącego The Callisto Protocol Glen Schofield (Glen Schofield) dał trochę wywiad Informator gry. Jego opowieści o tworzeniu horroru towarzyszą nowe fragmenty rozgrywki.

Zebraliśmy najciekawsze z rozmowy:

  • Po opuszczeniu Activision Scofield postanowił zrobić sobie przerwę i często wyjeżdżał na pustynię malować. Szkicując, myślał o grach, które można by stworzyć. Jednym z nich był Protokół z Kallisto.
  • Projektant gry pozwolił zakorzenić się pomysłowi nowego horroru i stopniowo przemyślał jego oprawę.

– Dobra, chcę przenieść akcję na jeden z księżyców Jowisza. Ale który? Potem zbadałem pytanie i wybrałem Kallisto. Miałem zamiar skorzystać z więzienia – co może być gorszego niż przebywanie w więzieniu, prawda?

  • W przeciwieństwie do Dead Space, The Callisto Protocol nie posiadało gotowego zakończenia na początku produkcji. Scofield i zespół wpadli na kilka pomysłów na zakończenie - jeden z nich przeszedł kilka zmian przed przejściem do ostatecznej wersji.
    • Podobna sytuacja miała miejsce na początku historii.
  • Ukończenie historii i scenariusza zajęło półtora roku.

Protokół Callisto zostanie wydany 2 grudnia 2022 roku na PC, PlayStation i Xbox. Wcześniej twórcy podzielili się informacjami o systemie walki horroru, a także o samej rozgrywce i głównym bohaterze. Dodatkowo, poziom brutalności ma zostać znacznie zwiększony w porównaniu do Dead Space.

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();