„Wszystko zaczyna się od eksperymentów” – Jesper Küde o pracy nad muzyką do WH40K: Darktide
Utytułowany kompozytor JESTpowiedział Kidd (Jesper Kyd), który skomponował muzykę do serii Assassin's Creed, Hitman i innych, pracuje obecnie nad ścieżką dźwiękową do Warhammer 40,000: Darktide. W wywiadzie on wspólny informacje o trudnościach, które pojawiły się podczas pracy nad projektem. Klipowi towarzyszy materiał filmowy z grafiką koncepcyjną akcji.
Według kompozytora zespół Fatshark po raz pierwszy opowiedział mu o środowisku w Darktide:
"To ogromne przemysłowe lokacje z mechanizmami. Tylko mieszkańcy miasta zapomnieli, jak właściwie działają. Dlatego mieszkańcy postrzegają je jako coś mistycznego."
Idea „żywych maszyn” powinna znaleźć odzwierciedlenie w muzyce – podkreśla dziecko. Pomogły mu w tym liczne eksperymenty i stare analogowe syntezatory, które czasem brzmiały trochę niewłaściwie. Konieczne jest również wplecenie w ścieżkę dźwiękową ścieżki bohaterów, którzy wykonują zadania dla dobra Imperium - tutaj zwrócił się do zwykłego śpiewu chóralnego dla franczyzy. Organiczne przeplatanie się głosów i dźwięków maszyn stało się dla dziecko główny test.
Kompozytor nie tylko pisze muzykę do gier, ale sam jest także graczem. Jest pewien, że ta pasja pomaga mu w pracy. Wyobrażając sobie siebie w domu użytkownika, zastanawia się nad tym, co najbardziej zaskoczyło go w dźwięku.
„Nie zawsze wiem, jaką muzykę napisać – trzeba dużo eksperymentować. Ale rozumiem, że znalazłem to samo, gdy pojawiają się emocje”.
Warhammer 40,000: Darktide ukaże się 13 września na PC (Steam, Microsoft Store), Xbox Series i Game Pass. Skomponował także muzykę do trailera pokazywanego podczas Summer Game Fest Jesper Kid. To nie pierwszy raz, kiedy kompozytor współpracuje z Fatshark – w przeszłości autor napisał ścieżkę dźwiękową do dwóch Vermintide.