„Jeden z najlepszych światów w grze wideo” – zaczęły pojawiać się pierwsze recenzje Stray
Premiera Straya nastąpi już za kilka godzin, ale prasa gamingowa otrzymała wczesne kopie i już wystawiła pierwsze oceny. Opowieść o kocie zagubionym w cyberpunku zabrzmiała w zwiastunach bardzo intrygująco i sądząc po recenzjach krytyków, naprawdę uzasadnia pokładane w niej nadzieje.
W chwili pisania tego tekstu Stray ma następujące statystyki:
- Średni wynik to 84 na 100.
- Uwzględniono 83 recenzje.
- 92% krytyków poleca grę.
Oto kilka fragmentów recenzji:
Autor publikacji VGS (ocena 5/5) nazywa Stray jedną z najlepszych gier w katalogu Annapurna Interactive (czyli na poziomie abstrakcyjnej fascynacji gdzieś na poziomie What Remains of Edith Finch, Outer Wilds i niedawnego Neon White). Stray można ukończyć w nieco mniej niż pięć godzin, ale, jak mówią, otaczający świat jest tak piękny i interesujący, że ze względu na niego chcesz się zatrzymać i zwiedzać każdy centymetr.
„Stry to mistrzowska klasa w projektowaniu środowiska z jednym z najbardziej szczegółowych i wciągających światów gier, jakie kiedykolwiek napotkaliśmy. Podobnie jak protagonista, świat jest mały, ale to, co tam napotkasz, pozostanie z tobą na długi czas. gra wprowadzająca"
- Według recenzenta Gracz komputerowy (82 na 100), Stray mógłby być lepszy dzięki bardziej złożonej mechanice gry, ale grze udaje się zmienić pomysły, zanim będą mogły cię torturować.
„Granie kotem nigdy się nie nudzi. Być może najlepszym komplementem, jaki możesz dać Strayowi, jest to, że nawet bezbronne sekwencje z ukrycia w ostatniej trzeciej części są nie tylko świetne, ale w rzeczywistości są bardzo interesujące. Po raz pierwszy w grze wideo! poza tym te sekwencje ożywają dzięki głównemu bohaterowi. Braki w warstwowaniu nadrabiają elastycznością i zdolnością adaptacji. Oto więcej gier z tymi samymi wspaniałymi instynktami.
- Krytyk Dexerto zwraca uwagę na luksusowy wygląd gry, a nawet mówi, że pod względem grafiki gra często dorównuje nawet The Last of Us Part II. Ale według autora Strayowi brakuje głębszej rozgrywki: na przykład skoki są powiązane z ikonami na ekranie i nie oferują ryzyka z nagrodami, a sytuacje w grze są powtarzalne i nie rozwijają się.
„Jeśli chcesz po prostu zobaczyć świat w ruchu i spacerować po wielkich pejzażach miejskich, będziesz zachwycony tym, co ma do zaoferowania Stray. Ale jeśli oczekujesz szczegółowej rozgrywki, która wymaga wielu naciśnięć przycisków i głębokiej immersji, możesz być rozczarowany.
Jestem gdzieś pośrodku: doceniam niesamowity wygląd Straya, ale zastanawiam się, czy można było coś zrobić w takim środowisku i dbałości o szczegóły, gdyby gra nie była zbudowana wokół kota dla systemów rozgrywki)"
Stray nadchodzi na PC (Parowy ) i PlayStation (w tym dla subskrybentów PlayStation Plus poziomów „Extra” i „Deluxe”).