Pełne szyfrowanie jest teraz dostępne w usłudze telefonu w chmurze firmy Zoom

Autor: Michael Korgs | 22.07.2022, 18:03
Pełne szyfrowanie jest teraz dostępne w usłudze telefonu w chmurze firmy Zoom

Zoom korzysta z szyfrowania end-to-end (E2EE), aby wzmocnić swoją prywatność i środki bezpieczeństwa. Pierwszą usługą, która uzyskała wsparcie dla E2EE, jest Zoom Phone, system telefoniczny w chmurze firmy. Podczas rozmów jeden na jednego użytkownicy tej usługi będą mogli korzystać z E2EE. E2EE zapewni bezpieczeństwo połączeń, generując klucze kryptograficzne, do których dostęp mają tylko urządzenia wywołujące i odbierające, gdy są włączone. Będziesz mógł stwierdzić, czy E2EE jest włączone, udostępniając kod bezpieczeństwa osobie, z którą rozmawiasz.

W momencie publikacji możliwe jest tylko włączenie E2EE na Zoom Phone dla połączeń między użytkownikami na tym samym firmowym koncie Zoom. Będą musieli korzystać z aplikacji komputerowej lub mobilnej Zoom Phone i odznaczyć automatyczne nagrywanie rozmów. Zanim ich klienci będą mogli używać go w rozmowach, właściciele kont lub administratorzy muszą włączyć E2EE za pośrednictwem portalu internetowego.

E2EE zostanie również wdrożone w salach typu breakout, czyli mniejszych spotkaniach, które oddzielają się od spotkań grupowych. Każdy pokój podgrup będzie miał swój własny klucz szyfrowania. Właściciele kont lub administratorzy muszą ponownie włączyć E2EE dla swoich użytkowników.

Zoom zaczął wprowadzać E2EE na spotkania w październiku 2020 r., kilka miesięcy po tym, jak firma wystartowała z epidemią COVID-19 i pojawił się rosnący trend nieproszonych gości „zoombombing”. Zoom początkowo zamierzał ograniczyć E2EE do kont premium, ale ustąpił pod presją i udostępnił go wszystkim.

Źródło: www.engadget.com