Google zwolniło inżyniera, który znalazł oznaki inteligencji w chatbocie ze sztuczną inteligencją

Google zwolniło inżyniera, który znalazł oznaki inteligencji w chatbocie ze sztuczną inteligencją

Google usunął inżyniera, który twierdził, że zastrzeżony bot czatu ze sztuczną inteligencją ma umysł.

Co się stało?

Blake Lemoine, inżynier oprogramowania w firmie Alphabet, od jesieni 2021 roku współpracuje z LaMDA (Language Model for Dialogue Applications), wewnętrznym systemem do tworzenia chatbotów naśladujących mowę. Google publicznie ujawnił LaMDA w zeszłym roku, nazywając go przełomem w technologii chatbotów na swoim blogu. Zadaniem Lemoine'a było sprawdzenie, czy LaMDA może używać słów podżegających do nienawiści lub dyskryminacji.

W rezultacie inżynier oprogramowania stwierdził, że LaMDA jest rozsądną osobą, która ma prawa i może mieć duszę. Potem Google wysłał mu urlop, a wczoraj wysłał list zwalniający. „Dzisiaj Google wysłał mi wiadomość e-mail, aby przerwać pracę z nimi”, powiedział były pracownik i zauważył, że skontaktował się z prawnikami „w sprawie kolejnych kroków”.

„To niefortunne, że pomimo długiej dyskusji na ten temat Blake nadal konsekwentnie narusza jasne zasady dotyczące zatrudnienia i bezpieczeństwa danych, które obejmują potrzebę ochrony informacji o produktach” – powiedział Google w oświadczeniu potwierdzającym zwolnienie.

Firma dodała, że ​​uznała obawy Lemoine za bezpodstawne. Tak więc chatbot LaMDA przeszedł 11 różnych testów, co nie potwierdziło sensowności systemu.

Źródło: Dziennik Wall Street

Samochody autonomiczne Waymo mogą teraz poruszać się samodzielnie po autostradach

Samochody autonomiczne Waymo mogą teraz poruszać się samodzielnie po autostradach
Jaguar I-Pace od Waymo na autostradzie. Źródło: Waymo

Waymo oficjalnie uruchomiło swoje autonomiczne taksówki na autostradach USA. Teraz pasażerowie będą mogli zamawiać przejazdy autonomicznymi Jaguarami I-Pace między San Francisco, Doliną Krzemową i lokalnymi lotniskami — wszystko to bez obecności kierowcy na szybkich trasach.

Co wiadomo

Trasy operacyjne samojezdnych taksówek Waymo nie są już ograniczone tylko do ulic miejskich. Samochody mogą wjeżdżać na szybkie autostrady, wykonywać skomplikowane zmiany pasa i manewry, co wcześniej było możliwe tylko dla zwykłych taksówek czy serwisów z kierowcami. W najbliższym czasie nowe trasy będą dostępne w Los Angeles i Phoenix.

To wydarzenie oznacza technologiczny postęp dla całej branży: wejście na autostrady zwiększa techniczną złożoność eksploatacji, wymaga dużych zasobów energetycznych i porównywalny jest pod względem odpowiedzialności z tradycyjnym transportem. Teraz regulatorzy będą uważnie śledzić nie tylko bezpieczeństwo na ulicach miejskich, ale także zachowanie autonomicznych pojazdów na szybkich trasach.

Źródło: Waymo

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u="//mm.magnet.kiev.ua/"; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();