Rosja rozpoczęła demontaż Sukhoi Superjet 100, Airbus 350 i Boeing 737 na części z powodu sankcji
Największe rosyjskie firmy, na czele z Aeroflotem, zmuszone są do demontażu samolotów w celu uzyskania części zamiennych, których nie można importować.
Co jest znane
Według źródeł Reuters, rosyjskie firmy lotnicze są zmuszone do usuwania części z niektórych samolotów w celu utrzymania zdatności do lotu innych samolotów. Na początku lata władze rosyjskie otrzymały stosowne rekomendacje. Dzięki temu inne samoloty zagranicznej produkcji będą mogły latać do 2025 roku.
Sukhoi Superjet 100 i Airbus 350 firmy Aeroflot już trafiły pod nóż. Rosjanie zaczęli też demontować Boeingi 737 i Airbusy 320, aby zwolnić części zamienne do identycznych samolotów. Rosyjskie Ministerstwo Transportu i Aeroflot nie odpowiedziały jeszcze na prośbę Reutera o komentarz.
Źródło: Reuters
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej:
- APU otrzyma ukraińskie drony ACS-3, SKIF i UJ-22 Airborne
- Opublikowano spektakularne wideo z wystrzelenia 24 pocisków z czterech wyrzutni rakietowych HIMARS za 3 600 000 USD
- Rosyjscy żołnierze tak aktywnie ukrywali się przed HIMARS, że przypadkowo wysadzili własny pociąg z amunicją i sprzętem
- Siły Zbrojne Ukrainy zniszczyły rzadką wyrzutnię rakiet przeciwminowych UR-77 „Meteoryt”, znaną jako „Wąż Gorynych”.
- Ukraiński wywiad otrzyma 78 dronów DJI Matrice 300 RTK o wartości 56 160 000 – 30 dronów już na Ukrainie