Baidu jest pierwszą firmą, która oferuje usługi bezzałogowych taksówek robotów w Chinach.
Pierwsza w pełni zautomatyzowana komercyjna usługa taksówkowa w Chinach – bez kierowców – ma zostać uruchomiona w Wuhan i Chongqing, wyznaczając punkt zwrotny w jednej z najważniejszych rewolucji technologicznych stulecia. Wygląda na to, że bezzałogowe Johnnycabs istnieją już od dekady, ale w końcu zaczynają być dostępne. W czerwcu Cruise uruchomił nocne podróże bez kierowcy na przedmieściach San Francisco, stając się pierwszą komercyjną firmą zajmującą się robotyką, która oferuje podróż bez kierowcy.
Chiny właśnie podniosły stawkę. Dwa niedawno wydane zezwolenia pozwalają Baidu pobierać opłaty za podróż bez kierowcy na obszarze 13 kilometrów kwadratowych (5 mil kwadratowych) w Wuhan od 9:00 do 17:00, a także w obrębie większych 30 kilometrów kwadratowych (11.6). mil kwadratowych). -mila kwadratowa) w obszarze Yongchuan w Chongqing od 9:30 do 17:30, więc chociaż planują obecnie unikać godzin szczytu, połączą to z większym ruchem w ciągu dnia. Każdy region będzie wyposażony w pięć pociągów Apollo piątej generacji ze zdalnymi operatorami gotowymi do przejęcia, jeśli coś pójdzie nie tak. Na tych wczesnych etapach domy będą bardzo uważnie obserwować systemy kamer pojazdu, zwłaszcza że są one nieznane.
Apollo Go firmy Baidu jest już największą na świecie firmą zrobotyzowanych samochodów, działającą we wszystkich chińskich miastach Tier 1 po wprowadzeniu pojazdów piątej generacji i kierowców zapasowych. Firma niedawno zaprezentowała swój projekt szóstej generacji, reklamując go jako pierwszy w pełni autonomiczny pojazd do masowej produkcji. Baidu twierdzi, że wyprodukowanie Apollo RT6 będzie kosztować zaledwie 250 000 juanów, kiedy trafi do sprzedaży w 2023 roku, co czyni go jedną z pierwszych prawdziwych usług mobilnych typu pod.
Bez wątpienia w najbliższych miesiącach i latach pojawi się wiele takich inicjatyw. Każdy z nich to krok w kierunku potencjalnie tańszej, bezpieczniejszej i wygodniejszej mobilności, ale są też pierwszymi gwoździami do trumny dużego sektora.
Według Daxue Consulting w samych Chinach branża taksówkarska zatrudnia 30 milionów kierowców. Nie obejmuje to kierowców taksówek i dostawców, kierowców ciężarówek, przewoźników autobusowych ani wielu innych zawodowych kierowców. Wygląda na to, że w ciągu półtorej dekady wszystkie tego typu pojazdy będą mogły jeździć w pełni autonomicznie, zastępując ludzkich kierowców mniejszym kosztem i większym bezpieczeństwem. Będzie to ogromna grupa głównie mężczyzn w średnim wieku, a rządy z pewnością powinny uznać to za społeczną bombę zegarową w trakcie tworzenia.
Źródło: newatlas.com