Intel usuwa natywną obsługę DirectX 9 ze swoich nowych kart graficznych Arc i zintegrowanej grafiki Xe.
Wraz z wydaniem procesorów Intel Core 12. generacji, Intel zrezygnował z obsługi DirectX 9 w swoich nowych procesorach graficznych Arc i zintegrowanej grafice Xe, a pomoc jest teraz dostępna za pośrednictwem emulacji za pośrednictwem DirectX 12. Informacje o usunięciu DirectX 9 pochodzą z niedawno zaktualizowanej strony pomocy technicznej gdzie mówi się, że 20-letni interfejs API grafiki zostanie wycofany, ale klienci zapewniają, że aplikacje i gry zbudowane przy użyciu DirectX 9 nadal będą działać przy użyciu D3D9On12”.
Innymi słowy, podczas gdy współczesne procesory graficzne Intel nie będą miały konkretnych sterowników dla starszych gier tylko dla DX9, takich jak Unreal Tournament, Star Wars: Knights of the Old Republic i Team Fortress 2, nadal możesz w nie grać. na tym sprzęcie. Nowe wymaganie dotyczące warstw wyświetlania D9D9On12 nie powinno znacząco wpływać na rozgrywkę.
Nie oznacza to, że coś pójdzie nie tak, ale Microsoft jest teraz odpowiedzialny za ulepszenia gry DirectX 9 i wszelkie powiązane błędy. Oznacza to, że jeśli twórcy gier napotkają problemy z grafiką lub warstwa wyświetlania odmówi poprawnego działania, będą musieli mieć do czynienia bezpośrednio z Microsoftem, a nie Intelem.
Intel zauważa również, że niekoniecznie jest to zła wiadomość. Pozostało kilka gier, które działają wyłącznie na DX9, a nie na późniejszych interfejsach API, a Intel będzie nadal je wspierał. Jest również mało prawdopodobne, aby w nadchodzących latach jakiekolwiek nowe gry były tworzone przy użyciu DirectX 9, nie mówiąc już o tym, jak daleko zaszła jakość grafiki w grach w ciągu 20 lat od premiery DX9. Jedynym powodem, dla którego wsparcie trwało tak długo, jest to, że wciąż jest w użyciu dużo starego sprzętu do gier na PC, biorąc pod uwagę, że Nvidia GTX 1060 jest nadal najpopularniejszą kartą graficzną w ankiecie Valve na Steam sześć lat po jej stworzeniu.
Źródło: www.theverge.com