Boeing, Lockheed Martin, Northrop Grumman, General Electric i Pratt & Whitney otrzymali prawie 5 miliardów dolarów na opracowanie silnika do myśliwca szóstej generacji

Boeing, Lockheed Martin, Northrop Grumman, General Electric i Pratt & Whitney otrzymali prawie 5 miliardów dolarów na opracowanie silnika do myśliwca szóstej generacji

Siły Powietrzne USA przeznaczyły prawie 5 miliardów dolarów na opracowanie prototypów silników adaptacyjnych dla myśliwców szóstej generacji.

Co jest znane

Wcześniej rynek silników z cyklem adaptacyjnym był zdominowany przez firmy Ogólne elektryczne oraz Pratt & Whitney. Każdy z nich to prawie 1 miliard dolarów.Oba, nawiasem mówiąc, należą do Raytheon. Pracują nad stworzeniem silników do myśliwca piątej generacji F-35 Oświetlenie II. Zdjęcie powyżej przedstawia silnik. XA100 firm Ogólne elektryczne.

Siły Powietrzne postanowiły jednak rozszerzyć rynek i podpisały kontrakty z trzema kolejnymi producentami, które również otrzymały około 1 miliarda dolarów. Boeing, Lockheed Martin, Northrop Grumman. Do lipca 2032 roku planowane jest przeprowadzenie projektowania, analiz, testów stanowiskowych, testów prototypów i integracji systemów uzbrojenia.

Silnik adaptacyjny lub adaptacyjny silnik cyklu to turbina, która może zmieniać przepływ powietrza w zależności od zapotrzebowania samolotu na dodatkową moc. Stany Zjednoczone rozpoczęły finansowanie rozwoju takich rozwiązań 15 lat temu.

Źródło: wiadomości obronne

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej:

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();