Boeing, Lockheed Martin, Northrop Grumman, General Electric i Pratt & Whitney otrzymali prawie 5 miliardów dolarów na opracowanie silnika do myśliwca szóstej generacji
Siły Powietrzne USA przeznaczyły prawie 5 miliardów dolarów na opracowanie prototypów silników adaptacyjnych dla myśliwców szóstej generacji.
Co jest znane
Wcześniej rynek silników z cyklem adaptacyjnym był zdominowany przez firmy Ogólne elektryczne oraz Pratt & Whitney. Każdy z nich to prawie 1 miliard dolarów.Oba, nawiasem mówiąc, należą do Raytheon. Pracują nad stworzeniem silników do myśliwca piątej generacji F-35 Oświetlenie II. Zdjęcie powyżej przedstawia silnik. XA100 firm Ogólne elektryczne.
Siły Powietrzne postanowiły jednak rozszerzyć rynek i podpisały kontrakty z trzema kolejnymi producentami, które również otrzymały około 1 miliarda dolarów. Boeing, Lockheed Martin, Northrop Grumman. Do lipca 2032 roku planowane jest przeprowadzenie projektowania, analiz, testów stanowiskowych, testów prototypów i integracji systemów uzbrojenia.
Silnik adaptacyjny lub adaptacyjny silnik cyklu to turbina, która może zmieniać przepływ powietrza w zależności od zapotrzebowania samolotu na dodatkową moc. Stany Zjednoczone rozpoczęły finansowanie rozwoju takich rozwiązań 15 lat temu.
Źródło: wiadomości obronne
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej: