Netflix szykuje nową subskrypcję – z reklamami, ale za połowę ceny swojego najpopularniejszego planu
Bloomberg, powołując się na osoby znające plany firmy, pisze, że serwis streamingowy Netflix szykuje nowy plan budżetowy.
Co to będzie?
Jest to plan podobny do Disney Plus, który będzie zawierał reklamy. Jednocześnie będzie kosztować mniej – według publikacji około 7-9 dolarów. Dla porównania, najpopularniejsza subskrypcja bez 4K kosztuje obecnie 15,49 USD.
Gdy Netflix po raz pierwszy przygotowuje się do wprowadzenia reklam, próbuje znaleźć złoty środek. Podaje się, że reklama będzie trwać nie dłużej niż 4 minuty na godzinę - przed iw trakcie filmów i programów telewizyjnych. Nie będzie powtarzających się reklam, a treści dla dzieci i oryginalne programy Netflix w ogóle nie będą miały reklam.
Netflix planuje wprowadzić ten plan do końca roku na co najmniej pół tuzina rynków. Pełne wdrożenie może potrwać do początku przyszłego roku.
Nawiasem mówiąc, Microsoft otrzymał prawo do bycia wyłącznym partnerem Netflix w zakresie technologii reklamowych i sprzedaży. Gigant technologiczny ma niewielkie doświadczenie w streamingu telewizji, ale w ciągu ostatnich kilku lat zbudował biznes reklamowy o wartości 10 miliardów dolarów. Dlatego współpraca zapowiada się wydajnie.
Źródło: Bloomberg