General Electric zakończył kolejną fazę testów adaptacyjnego silnika F-35 Lightning II, który zwiększy zasięg o 30%

General Electric zakończył kolejną fazę testów adaptacyjnego silnika F-35 Lightning II, który zwiększy zasięg o 30%

General Electric i US Air Force zakończyły testy drugiej wersji silnika adaptacyjnego dla myśliwca piątej generacji F-35 Lightning II.

Co wiadomo

Prototyp XA100 przeszedł drugi etap testów w Arnold Air Force Base wczesną wiosną 2022 roku. Silnik jest już gotowy do kolejnego etapu. General Electric jest gotowy do rozpoczęcia etapu inżynierii i rozwoju produkcji.

Jednostka napędowa, która powstaje w ramach projektu AETP, zwiększy zasięg F-35 Lightning II o 30%. Twierdzi się, że instalacja XA100 zwiększy zasięg z 2.175 km do prawie 2.900 km i pozwoli amerykańskim myśliwcom konkurować z chińskimi samolotami.

Jednak silnik adaptacyjny jest bardzo kosztownym opracowaniem dla Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych. Według Franka Kendalla, sekretarza Sił Powietrznych USA, koszt projektu może sięgnąć 6 mld dolarów. W związku z tym Pentagon mógłby odmówić zakupu 70 samolotów F-35 Lightning, pod warunkiem, że korzyści z nowego silnika mogłyby zrekompensować niedobór myśliwców.

Obraz: AI Monitor

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej:

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();