Szczurze tsunami, praca z aktorami i zalety konsol nowej generacji: deweloperzy A Plague Tale: Requiem podzieliło się szczegółami na temat rozwoju
Na kanale YouTube firmy Focus Entertainment pojawił się podcast od deweloperów, w którym omówili oni proces tworzenia A Plague Tale: Requiem i jakie zmiany w rozwoju wprowadziły konsole nowej generacji.
Co jeszcze wiadomo
Przede wszystkim twórcy chcieli osiągnąć nowy poziom, a nie powtarzać poprzednią grę. Zespół szybko opanował nową moc i możliwości konsol nowej generacji, co pomogło mu dodać do gry jeszcze więcej elementów urozmaicających środowisko.
Dużo uwagi poświęcono szczurom, chciano dodać ich 10 razy więcej niż w Innocence. W pewnym momencie studio zorientowało się, że może nawet stworzyć tsunami szczurów i to się udało. Sztuczna inteligencja gryzoni uległa poprawie. Teraz są lepsze w unikaniu światła i poruszaniu się.
Praca z aktorami również weszła na nowy poziom. W pierwszej grze twórcy zeskanowali tylko ciała aktorów, mimikę twarzy trzeba było robić ręcznie. W Requiem udało im się zeskanować ciało i twarz jednocześnie - to powinno dodać więcej emocji i sprawić, że gra będzie bardziej żywa. Deweloperzy zauważyli również, że wszyscy aktorzy grali doskonale.
Ważne jest również to, że Asobo Studio tworzy gry na własnym silniku. Ta cecha pozwala im szybko dodawać nowe funkcje i technologie i nie być od nikogo zależnym.
Dla tych, którzy nie wiedzą
Asobo Studio jest już na etapie tworzenia bezpośredniego sequela A Plague Tale o podtytule Requiem. Od wydarzeń z Innocence minęło pół roku w świecie gry. Amicia i Hugo wyruszają na południe w poszukiwaniu nowego, spokojnego życia. Jednak przygody znów dogoniły siostrę i brata. Choroba Hugo pogorszyła się, a Amicia musi udać się z nim na tajemniczą wyspę, która może zawierać klucz do wyleczenia jej młodszego brata. Świat staje się coraz bardziej okrutny, wypaczony, a szczurów tylko przybywa. Wraz z tym wzrosły bronie, narzędzia, magia i odmiany destrukcji wroga.
Kiedy należy się spodziewać
A Plague Tale: Requiem ukaże się 18 października na XBOX Series X|S, PlayStation 5 i PC.
Źródło: Focus Entertainment