Przeciwnicy boją się, badają styl gracza, a potem atakują: nowe szczegóły na temat sztucznej inteligencji zainfekowanych w The Callisto Protocol
Dyrektor techniczny Striking Distance, Mark James, ujawnił wiele szczegółów dotyczących sztucznej inteligencji wrogów w The Callisto Protocol. W wywiadzie dla vg247 wyszło na jaw, że potwory w grze mają tendencję do tego, by najpierw straszyć, a potem atakować. Również w grze przeciwnicy będą studiować styl zawodnika i dostosowywać się do niego.
Co jeszcze wiadomo
W tym artykule postanowiliśmy opowiedzieć najważniejsze rzeczy z wywiadu Jamesa dla vg247:
Sporo uwagi poświęcono sztucznej inteligencji w grze:
"Mamy niesamowitą sztuczną inteligencję. Czasami nasza SI decyduje się nie atakować cię. Zamiast tego wskakuje do otworu wentylacyjnego przed tobą - upewniając się, że widzisz, jak to się dzieje - więc teraz wiesz, że wróg tam jest i tylko czeka na następny raz, kiedy będzie mógł wyskoczyć z innego otworu i cię zaatakować."
Sztuczna inteligencja będzie analizować styl gracza przez całą grę, aby uczynić ją trudniejszą i bardziej przerażającą:
"AI zawsze szuka najlepszego sposobu na atak. Czasami próbuje się do ciebie zbliżyć. Czasami reaguje na sposób gry, aby lepiej wykorzystać swoje atuty. Powiedzmy, że na przykład ciągle używasz broni dalekiego zasięgu - wróg opuści twoje pole widzenia, może ukryje się w jakimś wywietrzniku i znajdzie inny sposób, by cię podejść."
W grze jest wirus, który zmienia ludzi w zainfekowanych, aby zabić takie potwory trzeba strzelać w specjalnych miejscach, jeśli przegapisz, mutacja staje się jeszcze silniejsza:
"Jeśli strzelasz do nich i nie trafiasz w odpowiednią strefę... sprawiasz, że przeciwnicy są jeszcze bardziej agresywni. Lepiej więc zadbać o to, by jeden strzał był celny. W przeciwnym razie będą szybciej mutować - a to czyni je potężniejszymi, szybszymi, trudniejszymi do zabicia. To, co można było zabić jednym strzałem, teraz będzie wymagało czterech".
Według dewelopera, w grze rzeczywiście możemy spodziewać się zaawansowanej sztucznej inteligencji, która dodatkowo zwiększy atmosferę i napięcie. Wszystko to może sprawić, że The Callisto Protocol będzie jedną z najstraszniejszych gier ostatnich lat.
Dla tych, którzy nie wiedzą
The Callisto Protocol to trzecioosobowy survival horror. Gracz wcieli się w rolę Jacoba Lee, ofiary wrzuconej do Black Iron Prison, więzienia o maksymalnym stopniu bezpieczeństwa znajdującego się na księżycu Jowisza, Callisto. Kiedy więźniowie zaczynają przemieniać się w potworne stworzenia, więzienie ogarnia chaos. Aby przeżyć, Jacob musi przedostać się w bezpieczne miejsce, aby uciec z więzienia, jednocześnie odkrywając mroczne i niepokojące tajemnice zakopane pod powierzchnią Callisto. Gra jest tworzona przez twórców Dead Space, więc nie należy się obawiać o elementy grozy w grze.
Kiedy należy się spodziewać
Premiera The Callisto Protocol zaplanowana jest na 2 grudnia 2022 roku na konsolach Xbox Series X|S, PlayStation 5 i PC.
Źródło: vg247