Spotify kupuje startup Kinzen, aby walczyć z nieodpowiednimi podcastami za pomocą AI
Spotify kontynuuje walkę z niechcianymi podcastami w serwisie. Teraz pomoże w tym sztuczna inteligencja.
Co jest znane
Serwis streamingowy zaczął zaostrzać swoją walkę z nieodpowiednimi treściami po skandalicznym podcaście Joe Roghana. Pod koniec 2021 roku zaprosił do siebie wirusologa, który rozpowszechnia dezinformację na temat COVID-19.
Spotify zdecydowało się na przejęcie startupu Kinzen, z którym współpraca rozpoczęła się w 2020 roku. Irlandzka firma pomoże wykorzystać algorytmy sztucznej inteligencji do wyszukiwania i eliminowania niepożądanych treści w serwisie streamingowym. Początkowo algorytm skupiał się na zajmowaniu się materiałami związanymi z wyborami w różnych krajach. Koszt transakcji nie został ogłoszony.
Rozwiązanie Kinzen łączy ludzką wiedzę z uczeniem maszynowym i potrafi zidentyfikować potencjalnie niebezpieczne podcasty w różnych językach. Algorytm irlandzkiej firmy będzie działał na wielu rynkach, aby pomóc Spotify w szybszym moderowaniu treści.
Źródło: Spotify